קפה אהבה עד מוות?

(0)
לדרג

מחקר: אם אתם שותים מעל 28 כוסות קפה בשבוע, כדאי שתשימו לב כמות זו מגדילה את הסיכון למוות מכל סיבה, בייחוד לנשים צעירות ולבני 55 ומעלה

מאת: מערכת zap doctors

שתייה של יותר מארבע כוסות קפה ביום מלווה בסיכון מוגבר לתמותה מכל סיבה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, המתפרסם בכתב העת Mayo Clinic Proceedings.

עוד לפי המחקר, צריכה של יותר מ-28 כוסות קפה בשבוע מלווה בסיכון מוגבר במיוחד בגברים. גם הגיל משחק כאן תפקיד צריכה מסיבית של קפה אחרי גיל 55, בקרב גברים ונשים, מעלה את הסיכון.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים מאגר נתונים ש כ-43 אלף משתתפים שהיו במעקב למשך 17 שנים, במהלכם תועדו כ-2,500 מקרי תמותה. 32% מהם כתוצאה ממחלות לב וכלי דם.

מניתוח הנתונים עולה כי בגברים שצרכו יותר מ-28 כוסות קפה בשבוע נרשמה עלייה משמעותית של 21% בסיכון לתמותה מכל סיבה. בנשים, הסיכון לא היה משמעותי סטטיסטית. בגברים מתחת לגיל 55 שנים, שתיית יותר מ-28 כוסות בשבוע לוותה בעלייה של 56% בסיכון לתמותה, בהשוואה למי שלא שתו קפה. בנשים צעירות יותר, צריכת קפה בהיקף דומה לוותה בעלייה של 113% בסיכון לתמותה, בהשוואה לאלו שלא שתו קפה. חשוב להדגיש כי כוס קפה היא כוס קפה ביתית, ולא כוסות הקפה הגדולות הנמכרות בבתי הקפה.

קפה: שנים של מחקר

החשש לפיו שתיית קפה אינה בריאה, בעיקר בשל תכולת הקפאין שבו, אינו חדש. מתן מנת קפאין מסיבית הביאה באחד המחקרים המוקדמים בנושא לעלייה בדופק ובלחץ הדם, עם רעילות אפשרית. לכן, לפני שנים רבות, היו כאלה שסברו כי קפה עשוי לגרום לנזק אפשרי.

מחקרים נוספים רמזו לקשר אפשרי בין צריכת קפה רבה לתמותה ולמחלות לב, אך חלק גדול מהמחקרים הישנים מועדים להטיות, מאחר שאלו ששתו קפה בכמות רבה נהגו גם לעשן, שני הרגלים הכרוכים זה בזה. לאחר ניכוי השפעת העישון, לא נמצאו עדויות לרעילות של קפה, ומרבית המחקרים שפורסמו מאוחר יותר לא מצאו עדויות לנזק אפשרי עקב צריכת קפה.

למעשה, קיימים מחקרים המצביעים על יתרונות של קפה, אם כי הנתונים אינם משמעותיים מאוד. כפי שפורסם בעבר, יש מחקרים שמצאו כי קפה עשוי לספק הגנה מפני אי-ספיקת לב, סוכרת, אירועים מוחיים וסיבוכים אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום