סקס: לאן נעלמה התשוקה?

(0)
לדרג

דיכאון, אין אונות, תרופות מרשם, קשיים בזוגיות ועייפות עלולים לפגוע ביחסי המין. הכירו את הסיבות הנפוצות ביותר לבעיות בחדר המיטות, וגם מספר פתרונות

מאת: מערכת zap doctors

יחסי מין טובים הכרחיים לזוגיות, וזוגיות טובה הכרחית לתשוקה בחדר המיטות. אם אצלכם זה לא המצב, אתם לא לבד - זוגות רבים סבורים שיש מקום לשיפור. להלן הסיבות הנפוצות לבעיות בתפקוד המיני, וגם פתרונות שיאפשרו לכם להצית את האש מחדש.

בעיות נפוצות בחדר המיטות (אילוסרטציה)
בעיות נפוצות בחדר המיטות (אילוסרטציה)

מתח

חלקנו מתגאים בתפקוד מצוין במצב לחץ, דבר העשוי לעזור בעולם העבודה למשל, אך לא בחדר המיטות. אחת הבעיות הנלוות למירוץ החיים המודרני היא המתח שהורג את התשוקה. לפיכך נסו להתמודד עם המתח בעזרת מדיטציה, הליכה, האזנה למוזיקה או כל דבר שגורם לכם להרפות ולהירגע.

בעיות עם הבן זוג

בעיות בזוגיות משתקפות לעתים קרובות בבעיות בחיי המין. עבור נשים, אינטימיות וקירבה חיוניות לתשוקה. עבור שני המינים תקשורת לקויה, ריבים, הרגשה של חוסר אמון עלולים להפריע ליחסי המין. אם אתם לא מצליחים לעלות על דרך המלך לבד באמצעות שיחות או זמן איכות שתבלו יחד, פנו לטיפול זוגי.

אלכוהול

משקה או שניים יכולים לשחרר ולגרום לניצוץ, אבל יותר מדי אלכוהול, באופן תדיר מדי ולא פרופורציונלי, יכול לגרום לבעיות בתפקוד המיני ולהזיק לבריאות. אלכוהוליזם היא בעיה חברתית המחייבת טיפול, אם אתם רוצים לשמור על אש בחדר המיטות ועל תא משפחתי תקין.

מחסור בשעות שינה

אם אתם הולכים לישון מאוחר מדי, קמים מוקדם מדי או שניהם, ייתכן מאוד שאין לכם פנאי לבלות במיטה לצרכים אחרים. כל דבר שמפריע לשנת לילה מספקת גורר הפרעות בחשק המיני, ועייפות מונעת מאיתנו להרגיש מושכים ומלאי תשוקה לבן הזוג. הפתרון לישון יותר. אם תהיו נמרצים יותר למחרת תוכלו לבצע יותר משימות ממה שאתם עושים בדרך כלל כשאתם עייפים ומותשים וגם למצוא זמן לאהבה.

ילדים

ילדים זה שמחה, אבל הורים צעירים מאבדים חלק מהרומנטיקה והקירבה כשהילדים מסתובבים בין הרגליים. שכרו בייביסיטר כדי להקצות לעצמכם קצת זמן כדי להיזכר איך זה להיות גם בני זוג ולא רק הורים. אם אתם הורים לתינוק חדש ששעות השינה שלו לא מסודרות נצלו את התנומות שלו במהלך היום.

תרופות

חלק מהתרופות משפיעות על החשק המיני תרופות נגד דיכאון, תרופות להורדת לחץ הדם, טיפולי כימותרפיה, תרופות נגד איידס ולעתים גם גלולות נגד הריון. התייעצו עם הרופא על פן זה של הטיפול התרופתי.

דימוי עצמי נמוך

להרגיש נחשקים ובטוחים בעצמנו הרבה יותר קל כשאנחנו אוהבים את מה שנשקף אלינו מהמראה. עבדו על קבלה עצמית של גופכם, זה היחיד שיש לכם. אם לבן הזוג יש בעיות דימוי גוף החמיאו לו, אמרו לו שהוא סקסי ומושך.

השמנת יתר

השמנה קיצונית משפיעה על התפקוד בחדר המיטות, על התשוקה, על הדימוי העצמי ועל היכולת הפיזית לתפקד כמו בעבר. חשוב לטפל בהשמנת יתר, שכן היא מסוכנת לבריאות בכלל ולא רק ליחסים שלכם עם בן הזוג.

אין אונות

גברים החווים בעיות בתפקוד המיני דואגים שמא לא יתקשו גם בסיבוב הבא, מעגל המביא לחרדת ביצוע שפוגעת בתשוקה. היוועצו ברופא לגבי תרופות שיכולות לשפר את המצב ונסו להירגע כישלון עבר, כשמו כן הוא, היה בעבר.

בעיות הורמנליות

רמות טסטוסטרון נמוכות אחראי במידה רבה על החשק המיני. עם הגיל רמות ההורמון יורדות, בין היתר בגלל סיבות שונות כמו טיב מערכת היחסים ומשקל הגוף.

דיכאון

דיכאון מונע מהסובלים ממנו ליהנות מדברים רבים, בין היתר מסקס. אם הטיפול כולל תרופות, כדאי לדעת שחלקן גם הן פוגעות בחשק המיני. חשוב להתייעץ עם רופא גם בנושא זה, על מנת לא להזניח את הזוגיות.

מנופאוזה

נשים רבות חוות ירידה בחשק סביב גיל הבלות והפסקת המחזור החודשי. זאת בין היתר בשל כאב בזמן חדירה או יובש בנרתיק, מצבים שניתן לטפל בהם כדי להחזיר את התשוקה.

חוסר אינטימיות

סקס בלי רגשות קירבה ופתיחות בין בני הזוג עלול לפגוע בתשוקה. אם חיי המין שלכם צולעים, נסו לבלות יותר יחד, לא רק במיטה, רק שניכם. דברו, התכרבלו, צאו לבלות או העניקו אחד לשני עיסוי. מצאו דרכים לבטא אהבה בלי לקיים בהכרח יחסי ימין.

המאמר פורסם במקור באתר Webmd.com

בואו לדבר על זה בפורום מין ומיניות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום