ילדים: מהם המקומות המלוכלכים ביותר?

(0)
לדרג

ארגז החול, הלחצנים במעלית של הקניון, פינת החי או אפילו המקרר הביתי - הכירו את המקומות המזוהמים ביותר שאין ילד שלא בא איתם במגע

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

בבית, בגן, בפארק או בקניון -בכל הקשור למחלות ילדים, השמירה על ההגיינה חשובה במתמיד. חשבתם פעם אילו מקומות הם המזוהמים ביותר עבור הילדים שלכם?

גזרו ושמרו:

1. קערת האוכל של חיית המחמד

מחקרים רבים הראו את ההשפעה החיובית של חיות המחמד על התפתחות הילד, ובין היתר על המערכת החיסונית. עם זאת יש להשתדל להרחיק את האביזרים, הצעצועים והאוכל של הכלב או החתול מהישג ידם של ילדים. כך למשל, בקערת המזון של חיית המחמד שלכם עלולים להסתתר חיידקי אי קולי או סלמונלה. לכן, לימדו את הילדים לשטוף ידיים לאחר שהם באים במגע עם בעלי החיים. וכן, עד כמה שזה קשה, השתדלו למנוע נשיקות רטובות של כלבים באזור הפנים.

ארגז המשחקים בפארק הציבורי מכיל הרבה יותר מסתם חול. צילום: שאטרסטוק

2. פינות ליטוף

פינות ליטוף, חוות בעלי חיים וגני חיות מאפשרים לילדים להתקרב לחיות, ללמוד עליהן וליהנות מאוד. עם זאת גם הם שורצים בחיידקים. לעולם אל תכניסו מזון, בקבוקי, מוצצים או צעצועים לאזורי המחיה של בעלי החיים. לימדו את הילדים לשטוף ידיים ביסודיות אחרי המשחק עם החיות.

3. רצפת הבית

שאריות מזון, לכלוך, בוץ מבחוץ, אבק, גרגרים שונים ואף חלקיקי חרקים - הרצפה מכילה הכל. ברגע שהקטנטנים מתחילים לזחול, וגם הרבה זמן לאחר מכן, הרצפה היא מגרש המשחקים הביתי שלהם. כדי להימנע מהתפתחות אלרגיה, פטריות והתקפי אתסמה, שטפו את הרצפה לעתים קרובות, ושאבו גם את השטיחים.

4. גללי בע"ח בגינה

חשיפה לחיידקים ולבוץ היא חיונית לבניית מערכת החיסון, אבל שימו לב שבחצר שבה משחקים הילדים אין גללים של בעלי חיים. בידקו שהחיסונים של הילדים תקפים, במיוחד חיסון נגד טטנוס שיגן עליהם במקרה של חתכים או שריטות.

5. ארגז החול

ארגז המשחקים בפארק הציבורי מכיל הרבה יותר מסתם חול, למעשה זהו המקום המלוכלך ביותר בגן. מעבר לחיידקים של בעלי החיים שקופצים גם הם לגן המשחקים, החול מכיל רוק, שיירי מזון, הפרשות של חתולי רחוב ובדלי סיגריות. לא כל החיידקים מסוכנים, אבל חלק מהם - ודאי שכן.

6. המקרר הביתי

חלב שנשפך, בשר שטפטף בזמן ההפשרה, בקבוקי רוטב פתוחים וירקות שעבר זמנם עלולים להמתין לילד במקרר. סלמונלה, חיידק הקמפילובקטר וכן וירוסים שונים שעלולים לגרום לכאב בטן או לשלשול, מתגוררים דרך קבע במקררים לא מטופלים. כדי להינמע מזיהום יש לאחסן את המזון לפי ההוראות ולהשליך ללא רחמים כל מוצר שמתחיל להראות סימני עייפות. כמו כן, מומלץ לנקות את המקרר לעתים קרובות.

7. מברשת השיניים בסכנה

הכלי שבו אתם מחזיקים את מברשת השיניים הוא אחד המקומות המזוהמים בבית, בייחוד אם השירותים קרובים לכיור וטיפות זעירות ובלתי נראות מתפזרות בחלל החדר בכל פעם שאתם מורידים את המים באסלה. כדאי לנקות את הכלי שבו שוכנת מברשת השניים, לפחות פעם בשבוע, במים חמים מאוד.

8. ברזיות

מחקר שנערך בבתי ספר במישיגן, ארה"ב, מצא כי ברזיות המים מכילות פי 800 חיידקים מאשר כיסויי האסלות בחדרי השירותים. גם מגשי האוכל בקפיטריה היו מושבות חיידקים. החדשות הטובות היו שניתן לצמצם את שיעור התחלואה לפחות בחצי אצל ילדים שמשמשים במחטאי ידיים על בסיס אלכוהול.

המעקה של המדרגות הנעות - מושבת חיידקים של ממש. צילום: שאטרסטוק

9. מתקני כושר

מתקני כושר וספורט בגנים ובתי ספר הם גם חממה לחיידקים, למשל טאפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין (MRSA). חיידק זה נכנס לגוף דרך פצעים פתוחים או חתכים, וגם באמצעות שימוש במגבות משותפות, מגע (כמו למשל, בחוג קרטה) וכדומה.

10. מלכודות בקניון

חלק גדול מהסכנות אורבות לנו בקניונים, בייחוד בימים הקרים והחמים ביותר בשנה, כשר בילוי מחוץ לבית הוא כמעט בלתי אפשרי. לפי מחקרים, המעקות של המדרגות הנעות, הלחצנים במעלית, הג'וייסטיקים של משחקי הווידאו במשחקייה ומכונות הכספומט - אלו הם מושבות חיידקים וגם שטחי הפקר. שטיפת ידיים יכולה לעזור, אבל עשו גם את זה בזהירות כיוון שגם הכיורים וסביבתם בשירותים הציבוריים שורצים חיידקים.


המאמר פורסם במקור באתר webmd.com

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום