סרטן הערמונית: התמותה בירידה

(0)
לדרג

לקראת יום המודעות למחלה, קוראים במשרד הבריאות ובאגודה למלחמה בסרטן לבני 50 ומעלה לגשת ולהיבדק; מה מצבה של ישראל יחסית לאירופה?

מאת: מערכת zap doctors

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל (הראשון בשכיחותו בקרב יהודים, והשני אחרי סרטן הריאה בקרב ערבים); החדשות הטובות הן - שבזכות האבחון המוקדם והטיפול, בשנים האחרונות קיימת מגמה של עלייה בשיעור ההישרדות וירידה בתמותה.

כיום, הסיכוי של מטופל לחיות בחמש השנים הבאות לאחר האבחון הוא מעל 90%. שיעורי התמותה נמצאים לפיכך במגמת ירידה - אם בשנת 2000 שיעור התמותה בקרב יהודים היה 8.53 למאה אלף, כעבור עשור עמד שיעור התמותה על 6.56 למאה אלף. גם בקרב בגברים ערבים ניכרת מגמת ירידה, עם התייצבות בשנה האחרונה.

בסך הכל חיים בישראל מעל 22 אלף גברים שחלו אי פעם בסרטן הערמונית, כשבשנת 2010 אובחנו 2,557 חולים חדשים עם סרטן חודרני של הערמונית. באותה שנה המחלה גבתה 380 קורבנות,מרביתם (91.6%) יהודים. שיעורי האבחון והמודעות למחלה עלו בין סוף שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90', מועד שבו הפכה בדיקת PSA, בדיקת אנטיגן סגולי של הערמונית המשמשת לאבחון, לשכיחה וזמינה בישראל.

שיעורי התחלואה בישראל נמוכים ביחס ל-20 מדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר באירופה, כך על פי נתוני הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) לשנת 2008. המצב בישראל דומה למצב התחלואה באיטליה ובספרד.

בן 50? גש להיבדק!

בקבוצת הסיכון נמצאים גברים החל מגיל 50 בכל קבוצות האוכלוסייה. בשנת 2010 עיקר התחלואה נצפתה בבני 65 שנים ומעלה, כששיא התחלואה נרשם ביהודים בני 70-74, ובערבים בני 75 ומעלה.

השנה יצוין יום המודעות למחלה ב-15 בספטמבר, וילווה במסע הסברה ברדיו ובעיתונות, כדי לעודד גברים מעל גיל 50 לגברים בקבוצת סיכון, לפנות לרופא המטפל לקבלת ייעוץ.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום