השפעת תזונה על שלפוחית השתן

(0)
לדרג

מחקר: הגדלת צריכת פירות וירקות או ויטמינים ומרכיבים תזונתיים המצויים בהם, עשויה להפחית את הסיכון לגידולים סרטניים של שלפוחית השתן בנשים

מאת: מערכת zap doctors

ירקות ופירות זה בריא, גם לשלפוחית השתן. מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת The Journal of Nutrition, עולה כי הגדלת צריכת פירות וירקות עשויה להפחית את הסיכון לממאירות פולשנית של שלפוחית השתן בקרב נשים.

החוקרים בחנו את ההשפעות האפשריות של פירות וירקות על הסיכון לסרטן שלפוחית השתן, מאחר שאלו מכילים מגוון חומרי תזונה, פיטו-כימיקלים ונוגדי-חמצון בעלי סגולות נגד סרטן. בסקירה שכללה נתונים על כ-185 אלף מבוגרים שלקחו חלק במחקר Multiethnic Cohort Study, בחנו החוקרים אם צריכת פירות וירקות או המרכיבים התזונתיים המצויים בהם, קשורה לסיכון לממאירות של שלפוחית השתן.

במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 12.5 שנים תועדו 581 מקרים של ממאירות פולשנית של שלפוחית השתן (429 גברים ו-152 נשים). בנשים, החוקרים זיהו קשר הפוך בין סך צריכת פירות וירקות, סך צריכת הפירות ופירות הדר לסיכון לממאירות פולשנית של שלפוחית השתן. בנוסף, בנשים עם הצריכה הגבוהה ביותר של ויטמין A, C ו-E; קרטונאידים וחומצה פולית, תועד סיכון נמוך יותר לגידולים סרטניים של שלפוחית השתן. בגברים, לא זוהה קשר דומה בין ממאירויות של השלפוחית לצריכת פירות, ירקות, או חומרי תזונה בכללותם.

לדברי החוקרים, מהנתונים עולה כי צריכת פירות וירקות עשויה להפחית את הסיכון לממאירות פולשנית של שלפוחית השתן, כאשר הממצאים מדגישים את הצורך במחקרים נוספים.

בואו לדבר על זה בפורום אורוגניקולוגיה - דליפת שתן וצניחת רצפת האגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום