נדחתה עתירה לביטול חיסון פוליו

(0)
לדרג

בג"ץ דחה את עתירת עמותת איזון חוזר לביטול מבצע חיסון הפוליו. השופט ג'ובראן: מטרת משרד הבריאות לפתור את הנושא אחת ולתמיד

מאת: מערכת zap doctors

בדיון שהתנהל היום (ה') בבג"ץ בעקבות עתירת עמותת איזון חוזר לביטול מבצע החיסון בפוליו, הציע בית המשפט לעמותה למשוך את העתירה והעתירה נמחקה.

טענת העמותה היתה כי מבצע החיסונים לא משרת את טובת הילדים אלא משתמש בהם כ"חומת מגן" למניעת תחלואה באנשים אחרים. בנוסף נטען כי לא נמסרו להורים כל הסיכונים הכרוכים בחיסון וההסברים שמשרד הבריאות סיפק לציבור אינם מספקים ואינם מגיעים לכלל הציבור.

בעניין הסיכון בחיסון הפוליו כבוד השופט ס' ג'ובראן אמר כי "כמעט אין תרופה בעולם שאין לה תופעות לוואי. זה מובן לאנשים שגם אין להם זיקה למקצוע הרפואה". עוד הוסיף השופט כי בחוו"ד שהגישו העותרים לא ניתחו את הסוגייה על כל צדדיה והיא כמעט ריקה מתוכן.

עו"ד ברנס, בא כוחה של העמותה אמר כי "יש להפסיק את החיסון בילדים כי הוא לא משרת את טובתם ולא ניתן לתת טיפול רפואי לאדם שלא משרת את טובתו".

עו"ד קידר שמייצג את משרד הבריאות שאל "מה האלטרנטיבה של העותרת? שמשרד הבריאות לא יעשה כלום וימתין עד שנגיף פרא ידביק אדם?" עוד הוסיף קידר כי "המבצע חשוב ויש אינטרס למדינה לבער את נגיף הפוליו כדי שאנשים לא יחלו. מעבר לעניין הבריאותי המשמעות של הנגיף לא טובה לכלכלה, לתיירות, שכן ישראל תשתייך למדינות שאנו לא מעוניינים להשתייך אליהם".

כבוד השופט ג'ובראן סרב לקבל את בקשת העותרת להכיר בכך כי החיסון לא נועד לטובת הילדים המחוסנים לדבריו "בסופו של דבר החיסונים הם לטובת הילדים...המטרה של משרד הבריאות לפתור את הנושא הזה אחת ולתמיד כדי שכולנו נחיה בבריאות טובה" השופט ג'ובראן הדגיש את דבריו נוכח העובדה שלעותרת כלל אין חוו"ד רפואית שמבססת את טענותיה.

ממשרד הבריאות נמסר כי "אנו רואים בהחלטת בג"ץ תמיכה וגיבוי נוספים להחלטת משרד הבריאות לקיים מבצע חיסונים למען הגנה על בריאות הציבור. תמיכת בג"ץ מצטרפת לתמיכת הקהילה הרפואית בישראל, על רבדיה השונים, לתמיכת המומחים הבינלאומיים, ולתמיכת ארגון הבריאות העולמי".

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי הוא קורא להורים שהמתינו עד כה להחלטת בג"צ לחסן את הילדים כנגד הפוליו הפראי.

בואו לדבר על זה בפורום חיסון ילדים נגד פוליו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום