שנת לימודים בטיחותית ומוצלחת

(0)
לדרג

הנחיות בטיחות של מד"א להורים, אנשי מערכת החינוך ונהגי הסעות בבית ספר לרגל שנת הלימודים החדשה

מאת: מערכת zap doctors

יותר משני מיליון ילדים חזרו היום (ד') לגנים ולבתי ספר או הגיעו אליהם לראשונה. כבר הבוקר דווח על תינוק בן שנה שחולץ ממכונית ברעננה, בזמן שאמו שהתה בחנות סמוכה. למרבה המזל, מצבו טוב. כדי שמקרים אלו לא יחזרו על עצמם, לפניכם הנחיות מד"א בטיחות לתלמידים, להורים ולאנשי מערכת החינוך.

- נהגי הסעות והורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר ולגנים מתבקשים לוודא כי אף ילד לא נרדם בכלי הרכב, לוודא כי הילדים חגורים וכי הם יושבים בכיסאות בטיחות המתאימים לגילם.

- הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה מספיקים למהלך ימי הלימודים בכלל ובפרט בתקופה הקרובה, שבה הקיץ בעיצומו.

- נהגים ברחבי הארץ מתבקשים לנהוג בזהירות יתרה ולשים לב לילדים בקרבת הכבישים. שימו לב כי ילדים רבים אינם רואים את רכבכם מתקרב וכי גובהם הנמוך אינו מאפשר להם ראות טובה מספיק. בנוסף, שימו לב שלא לעקוף במהירות אוטובוסים והסעות תלמידים העוצרים לצד הכביש ומורידים ילדים.

- הורים, תרגלו עם ילדיכם את הדרך לבית הספר וממנו, וכן ודאו כי הוא יודע לחצות כבישים ומקומות הומי אדם בעצמו. זכרו, ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר וממנו.

- במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים בתחנות המתאימות לכך ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בביטחה ובמעברי החצייה בלבד.

- נתקלתם בתאונה? חייגו מיידית למוקד החירום של מד"א בטלפון חירום 101 והישמעו להנחיות הפראמדיקים והחובשים במוקד.

מנכל מדא, רמג אלי בין: כוחות מד"א נמצאים בכוננות ביומם הראשון של התלמידים בבתי הספר ובגני הילדים וגם לאורך כל השנה. על מנת לאפשר פתיחה בטוחה ככל הניתן של שנת הלימודים, אני פונה לציבור הנהגים לגלות ערנות מוגברת לילדים בכבישים ועל מנת שלא לשכוח ילדים ופעוטות ברכב אני קורא לציבור ההורים ולנהגי הסעות התלמידים לסרוק את הרכב ולוודא כי לא נשכח אף ילד בכלי הרכב".

צוותי מד"א תודרכו לקראת שנת הלימודים וכן התבקשו לגלות תשומת לב מיוחדת לנהיגת אמבולנסים בקרב מוסדות חינוך ומעברי חצייה.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום