לייבש את הזיעה

(0)
לדרג

מתביישים ללחוץ יד, מפני שידכם תמיד רטובה? מחליפים חולצה באוטו? מזיעים גם בחורף, כמו בקיץ? ד"ר אריק איימס מציע לכם להיפרד מהזעת היתר כידידים, ובלי סיכונים

שירותי אסתטיקה רפואית
053-9373727 (מספר מקשר)

הזעת יתר היא תופעה הפוגמת באופן משמעותי באיכות החיים, ומלווה, למעשה, חמישה אחוזים מכלל האוכלוסייה. תופעת ההזעה המוגברת אינה מושפעת מהפעולות התקינות שמפעיל מנגנון ויסות החום הטבעי של הגוף, כלומר, חשים בה וסובלים ממנה, שלא לצורך. אדם הסובל מהזעת יתר באיזור הידיים, בית השחי או הפנים, מרגיש את חוסר הנוחות בכל מקום. ביום חם מדי, בין הפעלת וכיבוי המזגנים, בחדר הכושר או על רחבת הריקודים. מצבים אלו יוצרים מבוכה, דימוי עצמי נמוך, ומחבלים בשגרת החיים. מבוכה זו מונעת מאנשים רבים לפנות לקבלת עזרה ופתרונות לבעיה היום-יומית איתה הם נאלצים להתמודד. אבל מדוע להמשיך ללחוץ ידיים, תוך מבוכה מהרטיבות של היד? לרפואה האסתטית יש כיום פתרונות קלים ומהירים לאזורים המזיעים.

הזעת יתר (אילוסטרציה)
הזעת יתר (אילוסטרציה)

להתייבש בלי להתבייש

ד"ר אריק איימס, עוסק ברפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית, מסביר על הבעיה "הזעת היתר , מתחלקת, למעשה, לשני סוגים עיקריים, הזעת יתר כללית והזעת יתר מקומית. הראשונה מופיעה על פני אזורים נרחבים בגוף, ונובעת בדרך כלל ממספר גורמים". אחד הגורמים השכיחים להזעת יתר כללית הוא עודף משקל, זאת בגלל השפעתה העיקרית של בלוטת התריס, אשר בעקבותיה השומן מונע מהגוף לאבד חום ומבודד אותו. גורמים נוספים נפוצים הם פעילות של תת-סוכרים בדם (היפוגליקמיה), הפרשה מוגברת של הורמונים מסוימים נוסח אדרנלין או נוראדרנלין, תופעות לוואי של טיפולים תרופתיים שונים, או שינויים הורמונליים. "לעומת הזעת היתר הכללית, הזעת היתר המקומית מופיעה בדרך כלל באזור ספציפי", מפרט ד"ר איימס: "לרוב באזור כפות הידיים ובתי השחי. גם אזורים שכיחים פחות כמו המפשעות, כפות הרגליים, אזור הפנים, בין השדיים או בישבן עלולים לסבול מתופעה זו". הזעת היתר הכללית נובעת מהפעלה מופרזת של בלוטות הזיעה, ויכולה להחריף במצבי לחץ.

"הזעת היתר נתפסת כתופעה לא היגיינית בעיני החברה", מספר ד"ר איימס. "אנשים רבים מוצאים את עצמם מחליפים בגדים ונעליים באמצע היום או נמנעים מפעילויות שמעוררות מאמץ, בגלל הזעת היתר, שנשפטת כתופעה בלתי תקינה על ידי הסביבה".

אז איך מטפלים?

במרכז של ד"ר איימס מטפלים בהזעת יתר בעזרת מספר הזרקות של בוטוקס או דיספורט באמצעות מחט זעירה ולאחר אלחוש, ישירות אל האזורים המועדים. "הזריקות גורמות לניתוק כימי בין קצוות העצבים המסועפים לתת השריר לבין בלוטות ההזעה. לשם כיסוי מלא של האזור מתבצעות מספר הזרקות לאזור, המשפרות משמעותית את הזעת היתר, לתקופה של בין שלושה לשבעה חודשים". ניתן להיעזר בטיפול אפקטיבי זה כמעט לכל אזורי הזיעה. "רק באזור הפנים, הקרקפת ולעתים המפשעה, אפשרויות הטיפול מוגבלות יותר, עקב שימוש במינונים נמוכים מאוד", מבאר ד"ר איימס.

למי זה מתאים?

טיפול נגד הזעת יתר מתאים לאנשים בכל הגילאים, גברים ונשים כאחד. "לטיפול עצמו אין סיכונים, בניגוד לניתוח, שאף הוא קיים כאפשרות אחרת לטיפול בנושא, אך בעייתית הרבה יותר, מעצם הפעילות הכירורגית וכן בעקבות תופעת 'ההזעה המפצה' שקיימת בעקבותיו".

בואו לדבר על זה עם ד"ר אריק איימס בפורום מתיחה והצערת הפנים ללא ניתוח.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום