פרס: בני היה קורבן לפוליו

(0)
לדרג

נשיא המדינה חשף סיפור אישי במסגרת ביקורו בטיפת חלב בירושלים: "אני קורא להורים מנעו את הסבל והכאב מילדיכם - זה בידיכם!"; מוקדי נגיף חדשים התגלו

מאת: מערכת zap doctors

ביום הרביעי למבצע החיסונים הארצי אתמול (ד') התחסנו עד שעות הצהריים המאוחרות כ-60 אלף ילדים בכל רחבי הארץ. אחת מטיפות החלב, בירושלים, זכתה לביקור מפתיע של הנשיא שמעון פרס ושרת הבריאות יעל גרמן. במהלך הביקור חשף הנשיא את התמודדות משפחתו עם נגיף הפוליו שתקף את בנו בהיותו פעוט, וקרא להורים לחסן את ילדיהם.

"אחד מילדיי היה קורבן למחלת הפוליו כשהיה בן 8 חודשים. רעייתי סוניה ואני עמדנו לצד מיטתו כשהוא קודח מחום ורועד מכאב במשך שלושה ימים ושלושה לילות. היינו מודאגים וחסרי ישע. במשך שנה וחצי לאחר מכן היה בני משותק בכל פלג גופו התחתון. למזלנו - לאחר חודשים רבים של שיקום הוא חזר לאיתנו והיום הוא בריא ושלם. אני לא מאחל לאף אחד חוויה כזו, זהו הניסיון האכזרי ביותר שעברתי כאב. אני קורא היום לאמהות ולאבות בישראל - מנעו את הסבל הזה מילדיכם - זה בכוחכם!".

הנשיא שיבח את רופאי ישראל: "הרופאים שלנו הם מהטובים בעולם, ההורים יכולים לסמוך עליהם במאת האחוזים. בישראל שיעור תמותת התינוקות הוא מהנמוכים בעולם - אין לזה הסבר אחר מלבד העובדה שהרופאים במדינה הם הטובים ביותר. אני קורא להורים בישראל - הרופאים לא רואים לנגד עיניהם דבר מלבד טובת ילדיכם. הקשיבו להם ועשו כמצוותם, אני מבטיח לכם שזו העצה המקצועית האנושית והאחראית ביותר שתקבלו. אני מצטרף לקריאתה של שרת הבריאות - צריך לחסן את הילדים ולעשות זאת במהרה בכדי למנוע את התפשטות הנגיף".

לפי נתוני משרד הבריאות, בימים האחרונים התגלה הנגיף לראשונה בבקה אל גרביה, וכעת במסגרת ניטור הביוב נמצא נגיף פוליו פראי גם במרכז השפכים באופקים. לדברי שרת הבריאות בעת הביקור בטיפת החלב, "בבדיקות שנערכו במדינות שכנות לישראל כולל ברשות הפלסטינאית לא נמצא נגיף הפוליו, וישראל מהווה מעין אי מבודד שבתוכו מתפרץ הנגיף ומתפשט ועל כן נדרש מאמץ מרוכז מכל אזרחי המדינה למגר את הנגיף ואת מחלת הפוליו".

בסך הכל התחסנו עד כה כ-242 אלף ילדים, את הכיסוי החיסוני תוכלו לראות במפת החיסונים הארצית. שרת הבריאות הוסיפה "אני קוראת מעל במה זו לכל אם ואב בישראל - עזרו לנו לסיים את המבצע בבטחה והביאו את ילדיכם לחיסון בטיפות החלב".

בואו לדבר על זה בפורום חיסון ילדים נגד פוליו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום