מפחדות לאהוב אחרי התקף לב

(0)
לדרג

נשים לאחר התקף לב נבוכות ומפחדות לחזור לפעילות מינית לאחר אוטם לב. לפי ההמלצות, אם אין סיבוכים אפשר לשוב לפעילות כ-10 ימים אחרי ההתקף

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חיי מין של נשים לאחר התקף לב לא זכו לתשומת לב רבה, והדיונים הנערכים בנושא הם לרוב מעורפלים או מבלבלים. כך עולה ממחקר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association. נמצא כי חלק גדול מנשים לאחר אוטם לבבי סובלות מפחד או רתיעה מפני חזרה לפעילות המינית. לפיכך תיתכן תועלת בהמלצה ישירה מצד הרופא המטפל, בעיקר בנוגע למועד החזרה האפשרית לפעילות מינית והיקף המאמץ האפשרי והבטוח עבורן.

במסגרת המחקר נערכו ראיונות עם 17 נשים במערכת יחסים מונוגמית. השאלות נועדו להבין טוב יותר את התפקוד המיני לאחר אוטם לבבי חד ולבחון דרכים לשיפור איכות חיי המין אצל נשים אלו.

לפי המלצות איגוד הלב האמריקאי (AHA), נשים שלא חוות סיבוכים אחרי התקף הלב, יכולות לשוב לקיים יחסי מין בתוך עשרה ימים מההתקף. במאמר שפורסם בשנת 2012, ה-AHA קבע כי פעילות מינית בטוחה במרבית החולים עם מחלת לב וכי רופאים, כמו גם חולים ובני/בנות הזוג שלהם, צריכים להעלות את הנושא לדיון. לפי הארגון, רק חולים עם מחלת לב לא יציבה ואלו עם תסמינים חמורים לא יעסקו בפעילות מינית. יש להעריך חולים אלו ולייצב אותם באמצעות טיפול מתאים לפני חזרה לפעילות מינית.

למרות שיש המלצות מטעם ה-AHA והנחיות דומות אחרות מטעם האגודה האירופית לקרדיולוגיה (ESC), הממצאים של המחקר הנוכחי מוכיחים כי הנשים מעטות משוחחות עם הרופא המטפל שלהן אודות פעילות מינית לאחר אירוע לבבי, מוצאות כי הייעוץ בנושא מבלבל או מעורפל. במחקר הנוכחי, השיבו הנשים כי לדעתן הקרדיולוג היה הרופא המתאים ביותר, מבין אנשי הצוות הרפואי, לייעץ להן באשר לחזרה לפעילות מינית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה
פורום מין ומיניות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום