5 בני אדם טבעו למוות

(0)
לדרג

כוחות מד"א טיפלו בסופ"ש ב-13 בני אדם שטבעו ברחבי הארץ, ונאלצו לקבוע את מותם של 4; הבוקר טבעו עוד שני בני אדם, מותו של אחד מהם נקבע בחוף לא מוכרז בנהריה

מאת: מערכת zap doctors

ארבעה בני אדם טבעו בסוף השבוע למוות בחופי הים מעגן מיכאל, שדות ים, קרית צאנז וצ'ארלס קלור, שם טבע ילד בן 10. גבר כבן 48 פונה במצב אנוש מנחל החצבני.

הבוקר (א') נפתח בשני מקרי טביעה חדשים - גבר בן 35 נמשה מהים לאחר שטבע בחוף בוגרשוב בתל אביב והועבר לבית החולים במצב קשה. אב לחמישה שבילה עם משפחתו בחוף חצרות יסף סמוך לנהריה, טבע ונמשה מהמים על ידי מתרחצים שבילו במקום. במהלך סוף השבוע טופלו 8 בני אדם נוספים על ידי צוותי מד"א כשהם במצב קל עד בינוני.

כרוניקה של מוות מיותר

ביום שישי בשעה 11:27 הוזעקו כוחות מד"א לטפל בגבר כבן 60 שנמשה מהמים לאחר שטבע בחוף מעגן מיכאל. חובשים ופארמדיקים של מד"א העניקו לטובע טיפול רפואי בחוף וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

במקביל, התקבלה קריאה על גבר שהתמוטט בעת ששהה בחוף דור. כוחות מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו של גבר כבן 72. הרקע להתמוטטות הוא ככל הנראה אירוע לבבי.

ילד בן 10 טבע למוות

מספר שעות לאחר מכן, בסמוך לשעה 19:30, הוזעקו כוחות מד"א לחוף צ'ארלס קלור בתל אביב, שם נמשה מן המים ילד כבן 10 כשהוא מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק לאחר שטבע. חובשים ופארמדיקים של מד"א שהוזנקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו, תוך פעולות החייאה לביה"ח איכילוב בעיר, שם נמשכו מאמצי הרופאים להצילו. אולם גם במקרה זה נאלצו כוחות הרפואה לקבוע את מותו של הילד.

מסוק הוזנק לנחל חצבני

גל הטביעות נמשך בשבת; בסמוך לשעה 10 בבוקר התקבלו במוקד מד"א של מרחב ירדן קריאות על גבר שנמצא צף במים כשהוא מחוסר הכרה בנחל החצבני סמוך לשדה נחמיה. עם קבלת הקריאה במוקד, ועד להגעת כוחות מד"א לשטח העניק חובש בכיר במוקד מד"א תדרוך טלפוני למטלפנים והנחה אותם כיצד לבצע פעולות החייאה ראשונות. חובשים ופארמדיקים שהוזנקו לשטח הגיעו לזירה בתוך מספר דקות והמשיכו בפעולות ההחייאה. במקביל, הוזנקו למקום גם ניידת טיפול נמרץ ומסוק מד"א.
לאחר הטיפול של החובשים והפארמדיקים בשטח, פינה מסוק מד"א-להק את הטובע לביה"ח רמב"ם כשהוא במצב קשה, מחוסר הכרה, מורדם ומונשם. הרקע לטביעה אינו ברור.

טבע בחוף ללא מציל בנתניה

כשעתיים לאחר מכן הוזנקו כוחות מד"א של מרחב שרון לטפל בגבר כבן 40 שנמשה מהים לאחר שטבע סמוך לחוף קרית-צאנז בנתניה. פארמדיקים של מד"א, אושרי יצחק ורועי סילוק, שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "על קו החוף שכב גבר מחוסר הכרה כשמצילים מבצעים בו פעולות החייאה במקום. מיד הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, עיסויים והנשמה, לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו. מדובר בחוף ללא מצילים ואזרחים שהיו במקום סיפרו שראו אותו טובע והזעיקו את המצילים מחוף סמוך. המצילים שהגיעו עם אופנוע ים הוציאו אותו מהמים והתחילו לבצע בו פעולות החייאה".

במקביל, בסמוך לשעה בשעה 12:36 התקבלה קריאה במוקד מד"א מרחב שרון על טביעה בחוף שדות ים סמוך לכוכב הים. גם כאן היה מדובר בחוף לא מוכרז ללא מצילים, שגבה את חייו של גבר בן 60.

ילדה בת 8 טבעה בבריכה

סמוך לארבע בצהריים הוזנקו כוחות מד"א לקאנטרי הנמצא באחד מקיבוצי עמק הירדן, שם טבעה ילדה כבת 8 בבריכה. למקום הוזנקו אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א ולאחר שכוחות אלה העניקו לטובעת טיפול ראשוני בשטח נקבע כי מצבה קל והיא הועברה להמשך טיפול בביה"ח פוריה בטבריה.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "נוכח ריבוי האסונות בחופי הים, אני שב ומזכיר לציבור לרחוץ אך ורק בחופי הרחצה המוכרזים ותחת השגחתו של מציל. אם נתקלתם במקרה של טביעה, יש לחייג מיידית למוקד החירום של מד"א - 101, ולפעול בהתאם להנחיותיו של החובש הבכיר או הפארמדיק במוקד. במקרים רבים, דוגמת הטביעה בנחל החצבני, הישמעות להנחיות אלה יכולה להציל את חייו של הטובע".

הבחנתם באדם טובע? מדריך עזרה ראשונה

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום