המלצה: 4 שעות ספורט שבועיות

(0)
לדרג

יו"ר האגודה הישראלית לסוכרת, בפנייה לשר החינוך ושרת הבריאות: דרושות מינימום 4 שעות שבועיות של שיעורי חינוך גופני לילדים, בכדי למנוע השמנה

מאת: מערכת zap doctors

יותר התעמלות, פחות השמנה. בעוד פחות מחודש ישובו תלמידי בתי הספר היסודיים לספסל הלימודים, כשבמערכת השעות שלהם מופיעות שעתיים שבועיות של שיעורי חינוך גופני. פרופ' ארדון רובינשטיין, יו"ר האגודה הישראלית לסוכרת, מבקש כעת לשים את שיעורים אלה במרכז סדר העדיפויות כבר מגן הילדים. בימים האחרונים פנה פרופ' רובינשטיין במכתב לשר החינוך, שי פירון ולשרת הבריאות, יעל גרמן, בדרישה לחייב את בתי הספר היסודיים והתיכונים לקיים שיעורי חינוך גופני של 4 שעות שבועיות לכל הפחות. "בשנים האחרונות, עם ההתקדמות הטכנולוגית, ילדים ובני נוער צמצמו את זמן הפעילות הגופנית שלהם בצורה משמעותית", כותב פרופ' רובינשטיין, "הם משחקים שעות מול המחשב, מחוברים תמידית לטלפון הסלולרי ואנו רואים את התוצאה בשטח. חלה עלייה משמעותית במקרי ההשמנה הקיצונית של הדור הצעיר והמרחק למחלת הסוכרת- מתקצר".

לדברי פרופ' רובינשטיין, לא ייתכן שבמסגרת התוכנית לאורח חיים בריא, לא תהיה כל מחויבות מצד הגנים ובתי הספר להקצות יותר שעות לשיעורי החינוך הגופני. זאת ועוד, ממליץ פרופ' רובינשטיין להקדיש חלק מזמן הלימודים לשיעורים בנושא תזונה נכונה. במכתבו כתב כי "יש להקצות זמן של שעה אחת בחודשיים לנושא של אורח חיים בריא, ומניעת השמנה, סוכרת ומחלות כלי דם ולב. פרופ' רובינשטיין מסביר כי "קיימת בורות גדולה בקרב ילדים ובני נוער בכל הקשור לתזונה נכונה. מחקרים רבים בתחום הוכיחו כי הידע בנושא זה הוא המפתח להצלחה".

מלשכת שר הבריאות, יעל גרמן נמסר כי: "אכן מגפת ההשמנה והסוכרת היא אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות הציבור במאה ה-21. כדי לתת מענה, שותף המשרד, יחד עם משרד התרבות והספורט ומשרד החינוך בהובלת התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים - 'אפשריבריא', שמטרתה ליצור סביבת חיים פיזית, חברתית, תקשורתית ומוסדית, המקדמת ומאפשרת חיים פעילים ובריאים ותומכת בהם. התכנית כוללת עידוד לפעילות גופנית ולהרגלי אכילה בריאים יותר ומבוקרים בכלל מעגלי האוכלוסייה".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת בגיל הרך ובילדות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום