הלל יפה: אין הפניות מהכללית

(0)
לדרג

כך לטענת ביה"ח, שאף התלונן במשרד הבריאות. "מטופלים מטורטרים בשל שיקולים כלכליים". הקופה: "הכללית היא רוכשת השירותים הגדולה ביותר מביה"ח"

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח בכלי דם שתוכנן זמן רב מראש, מעקב אחרי השתלת קוצב לב, ניתוח גב, מיפוי עצמות דחוף או טיפולי פוריות את כל אלה מתקשים לאחרונה מבוטחי קופת חולים כללית לבצע בבית חולים הלל יפה. כך לפי הודעת בית החולים, שאף הגיש קובלנה למשרד הבריאות על סירובה של כללית לכאורה לתת למבוטחים הפניות (טופסי 17). יש לציין כי האגודה לזכויות החולה פנתה אף היא בימים אלו לקופת החולים בתביעה להסדרת הנושא, וטענות דומות כבר עלו נגד כללית במרכז הרפואי שיבא.

"בשנה האחרונה, פונים אלינו מדי יום מנהלי מחלקות עם תלונות של מטופלים שעברו כאן טיפולים שונים ונמצאים במעקב בקביעות במשך שנים, או כאלו שנקבע להם תור לניתוח, וכעת הקופה מסרבת לתת להם הפניה בטענות שונות", מסביר פרופ' מאיר אורן, מנהל המרכז הרפואי.

בהנהלת בית החולים סבורים כי הסיבה היא כלכלית בלבד הקופה מעדיפה להפנות מבוטחים לבתי חולים עמם היא נמצאת בהסדרים כלכליים נוחים יותר, גם אם המשמעות היא שתושבי האזור יסעו רחוק יותר כדי לקבל טיפול. "לפעמים התירוץ הוא ש'אין תור זמין', מבלי שזה בכלל נבדק מולנו, אבל לרוב פשוט מחייבים אותם לגשת לבתי חולים אחרים כמו מאיר, ביליניסון, העמק או אפילו לבתי חולים פרטיים המרוחקים משמעותית מהבית". לדברי פרופ' אורן, מעבר לעובדה שמדובר בהפרת בסיסית של חוק בריאות ממלכתי, המאפשר לכל מטופל לבחור את המקום שבו הוא מעוניין לקבל טיפול, הרי שמדובר בעיקר בטרטור של חולים.

"בין המרכז הרפואי הלל יפה לשירותי בריאות כללית קיימים הסכמי רכש המתחדשים אחת לשלוש שנים באשר למתן שירותים למבוטחי הקופה", מסביר ד"ר אמנון בן משה, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים, "אבל גם כאן, יצא לנו לשמוע לא אחת תלונות של מטופלים שאמרו לנו שבקופה אמרו להם שאין הסכם עם בית החולים, ולכן הם הופנו לבית חולים אחר. לא רק שמדובר בשקר גס, אלא שזו גם הפרה את ההסכם".

כללית: טענות לא נכונות

משירותי בריאות כללית נמסר כי אופן הצגת הדברים אינו תואם את המציאות. "בית החולים נמצא בהסדר עם המחוז לכל תושבי חדרה והסביבה. מחוז שרון-שומרון של הכללית הוא רוכש השירותים הגדול ביותר מבית החולים, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בשנה, בשיעורים של יותר מ-2,500 ניתוחים, יותר מ-80 אלף פעולות וביקורים אמבולטוריים ויותר מ-80 אלף ימי אשפוז. היקפים אלה מיצגים רכש העולה באופן מובהק על נתח הכללית באזור. המחוז אינו צריך לפתור את מצוקותיו הכלכליות של ביה"ח ובעניין זה עליו לפנות לרגולטור".

עוד נמסר כי כחודש מנהלת המחוז אשר שמה את הנושא בראש דאגתה, מנסה לקיים פגישת עבודה עם מנהל בית החולים, שמסרב לכך. "יש לנו טענות קשות נוספות מפורטות ומתועדות כנגד התנהלות בית החולים, אנו שוקלים כיצד לטפל בהן".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום