על הפנים? יש פתרון לקמטים

(0)
לדרג

פנים נפולות, חיוך מקומט, קשה לכם להשלים עם המצב? טיפולי אנטי-אייג'ינג הכוללים הזרקת בוטוקס וחומצה היאלורונית מטשטשים את הקמטים בפנים ומרעננים את העור

מאת: מערכת zap doctors

הליך הקימטוט באזור הפנים הינו חלק מההזדקנות הטבעית של העור, אך יחד עם זאת, גברים ונשים רבים אינם חיים איתם בשלום ופונים לקבלת טיפולים הנלחמים בקמטים, כדוגמת הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית. ''ישנם מטופלים רבים שהחלו להשתמש בחומרי המילוי ובבוטוקס, באמצע שנות ה-20 לחייהם, לאחר שהופיעו קמטוטים ראשוניים על העור''.

ד"ר חן חג'בי רופא אסתטיקת הפנים והצוואר DMD בלייזר קומפני, רמת החייל מסביר: "ישנם אנשים אשר מעדיפים להמתין לקמטים ולטפל בהם בגיל מאוחר יותר, יש לקחת בחשבון כי טיפול בקמט עמוק של אישה בת 60 יהיה קשה יותר מאשר בקמט שטחי של אישה צעירה. שבדרך כלל מי שמבצע טיפולים בגיל צעיר אלו מטופלים הנוקטים "בגישה מונעת", למרות שהבחירה מתי להתחיל בטיפולים היא אינדיבידואלית ותלויה בהרגשה אישית".

על פי תקן ה-FDA האמריקאי, ניתן להזריק בוטוקס על מנת לטפל בקמטים הדינאמיים בפנים החל מגיל 18, יחד עם זאת, מדגיש ד"ר חג'בי: "למרות שבבוטוקס ניתן להשתמש גם מגיל צעיר יותר, השימוש בבוטוקס נפוץ יותר בגילאי 30 ומעלה''.


מילוי קמטים

מילוי קמטים. צילום: שאטרסטוק

בוטוקס: מה הוא עושה?

"חומר המילוי משבש את תהליך השחרור של אסטיל-כולין לתוך הסינפסות, אזור מפגש בין תאי עצב הבוטוקס, לתא המטרה. לאחר הזרקת הבוטוקס אל תוך השריר, הוא נודד באופן סלקטיבי לחיבור השרירי, ולאחר מכן חלקיקי הבוטוקס מתחברים. הבוטוקס מתחבר לקצה העצב ונספג לתוכו לווסיקולות (בועיות) המכילות את האסטיל-כולין. בהמשך ההליך, הבוטוקס פוגע בחלבון ומונע את השחרור של האסטיל-כולין. כל זה משפיע על אופי הקמטים בפנים, הנוצרים בעיקר בעקבות פעילות שרירי ההבעה בפנים.

החומר המוזרק גורם להחלשה מבוקרת של השריר האחראי על הופעת הקמט. עם הזמן, הקמט נעשה חלק יותר ופחות נראה לעין, ולעתים אף נעלם לגמרי".

חומצה היאלורונית היא למעשה פוליסכריד (רב-סוכרים) "אוהב מים" ונחשבת למרכיב חשוב בעור הפנים, שסופח אליו מים ומעורב בתיקון רקמות העור. "המסה המולקולרית של החומצה פוחתת עם הגיל", מסביר ד"ר חג'בי. "בזכות תכונתה של החומצה ההיאלורונית לספוג פי אלף מים ממשקלה, היא מעניקה נפח לרקמה, כשמזריקים אותה באופן חיצוני. כתוצאה מכך, פנים מבוגרות, עם נפילת טונוס וקמטים, מקבלות מראה צעיר ורענן יותר. בנוסף, החומצה אף מעודדת יצירת קולגן ואלסטין חדשים בעור".

כיצד בדיוק מתבצע הטיפול?

טרם הטיפול, הרופא המטפל מתשאל את המטופל לגבי מצבו הבריאותי הכללי. לאחר מכן הוא מייעץ באיזה אזורים כדאי וצריך לטפל, על מנת לתת תוצאה מקסימלית, טבעית ואסתטית, המתאימה למצבו האישי של המטופל ועל פיה מציע תוכנית טיפול, תוך כדי התאמת ציפיות. "בדרך כלל, מאלחשים את האזור המוזרק ומצלמים אותו לפני הטיפול על מנת לעקוב אחרי התוצאה. על טיפולי בוטוקס נדרש לחזור בין 3-6 חודשים ועל טיפולי חומצה היאלורונית יש לחזור בין חצי שנה לשנה, תלוי באזור המוזרק ובפיזיולוגיה של המטופל".

יתרונות וחסרונות

"הטיפול בשיטת הבוטוקס מהיר, יעיל ואפקטיבי, בעיקר באזורים הנמצאים בשליש העליון של הפנים. לרוב, מטופלי בוטוקס הם שבעי רצון מהתוצאה האסתטית", מציין ד"ר חג'בי. "חסרונו העיקרי של הטיפול הוא בכך שצריך לחזור על הטיפול תוך זמן קצר יחסית. לעומת זאת, יתרונותיה של החומצה ההיאלורונית מתבטאים בכך שרואים את תוצאות הטיפול באופן מיידי והן נשארות לטווח ארוך יותר.

בנוסף, מדובר על חומר טבעי שתופעות האלרגיה אליו נמוכות וכן ניתן "לתקן" תוצאה בלתי רצויה, על ידי הזרקה של אנזים היאלורונידז, הממיס חלקית או באופן מלא את החומר המוזרק, בניגוד לחומרי מילוי קבועים כמו סיליקון. חסרונות שיטה זו מתבטאים בכך שיש לשמר את התוצאה הרצויה על ידי טיפולים חוזרים וכן יכולות להיווצר נפיחויות ואדמומיות אחרי ההזרקה. כך או כך, חשוב לקבל ייעוץ רפואי פרטני טרם התחלת הטיפולים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום