אזהרה: המשקה מכיל אלכוהול

(0)
לדרג

בקרוב יופיעו על בקבוקי שתייה חריפה כיתובים שיזהירו את הציבור מצריכה מופרזת. אזהרות דומות יופיעו בפרסומות של משקאות משכרים

מאת: מערכת zap doctors

בקרוב יופיעו על בקבוקי שתייה חריפה ובפרסומות למשקאות אלכוהוליים אזהרות, בדומה לאזהרות מפני סיגריות. כך לפי תקנות משרד הבריאות, שאושרו אתמול (ג') על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת.

התקנות קובעות כי על מיכל משקה משכר חזק ששיעור האלכוהול בו עולה על 15.5% יופיע הכיתוב, "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!". על מכלי משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם הוא עד 15.5% יופיע הכיתוב: "אזהרה: מכיל אלכוהול מומלץ להימנע משתייה מופרזת".

כמו כן אישרה הוועדה את סעיפי החוק הנוגעים לפרסום אלכוהול. התקנות קובעות כי בפרסומות בכתב האזהרה תופיע בצבע בולט בנוגד את רקע הפרסומת, וגודלה יהיה לפחות 5% משטח הפרסומת. בפרסום בעל פה תושמע האזהרה, בהתאם לנוסח המתאים למשקה, בעוצמת קול שאינה נמוכה מעוצמת הקול של הפרסומת ובהקראה ברורה. בפרסום באמצעים אלקטרוניים ניתן יהיה לכלול את האזהרה בכתב או בעל פה, לפרק זמן של 5 שניות לפחות בזמן שידור הפרסומת.

יוזמי החוק הדגישו כי עניין זה מיושם במדינות רבות בעולם על מנת להוריד צריכה מופרזת של אלכוהול בקרב הציבור במטרה לשמור על בריאותו.

התקנות לגבי אופן הכללת האזהרות בפרסום על סוגיו, ייכנסו לתוקף כ-90 יום מיום פרסומן ברשומות.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום