בהריון? התחסני נגד שעלת

(0)
לדרג

על רקע העלייה בתחלואה ובעקבות אשפוז של תינוקת שנדבקה מאמה, ממליצים במרכז הרפואי "בני ציון" לנשים בהריון להתחסן נגד מחלת השעלת

מאת: מערכת zap doctors

תינוקת בת שלושה שבועות אושפזה לאחרונה בבית חולים בני ציון כשהיא סובלת מהתקפי שיעול קשים, שלוו בהכחלת הפנים ובהפסקות נשימה. לו אמה הייתה מתחסנת נגד שעלת עוד בהריון, היה ניתן למנוע את הסבל.

"העלייה בתחלואה בשעלת, מגבירה את הסיכון של התינוקות להידבק ולכן, מגבירה את הצורך בהפעלת מנגנוני הגנה כנגד התפשטות המחלה", מסביר מנהל מחלקת ילדים, פרופ' יצחק סרוגו. כתוצאה מכך אנחנו ממליצים על החיסון שניתן לקבל בלשכות הבריאות, כשהנוגדנים שמקבלת האמא בחיסון מועברים לעובר דרך השליה וכך מושגת ההגנה כנגד מחלת השעלת גם עבור האם וגם עבור העובר".

"התינוקת נדבקה מאמה שהשתעלה ממושכות לאחר הלידה, לאחר שסירבה גם במהלך ההריון להתחסן נגד מחלת השעלת. מקרה זה מצטרף למקרים רבים נוספים של מחלת השעלת בארץ ובעולם, כשאחד מההסברים לעלייה בתחלואה הוא ירידה במספר המתחסנות הפוגעת ב'חסינות העדר', כלומר בהגנה של האוכלוסייה מפני המחלה".

פרופ' סרוגו מזכיר כי כיום עם העלייה בתחלואה בשעלת קיימת המלצה של משרד הבריאות לנשים בהריון, כבר מהשבוע ה- 27 להריונן להתחסן כנגד שעלת ולהגן על עצמן ועל ילדיהן הנולדים". מכל מקום, לתינוקת שלום, ובתום תקופת אשפוז קצרה, התינוקת שוחררה לביתה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום