אי ספיקת לב: אבחון קל

(0)
לדרג

לראשונה יתאפשר לרופאים בקופות החולים לאתר אי ספיקת לב בשלביה המוקדמים באמצעות בדיקה חדשנית ולא פולשנית. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בדיקה חדשה ופשוטה תאפשר גם לרופאים בקופות החולים למדוד את קצב זרימת הלב של המטופלים, ובכך לאתר אי ספיקת לב.

הבדיקה, המתאפשרת באמצעות מכשיר NICaS של חברת NI Medical, תמדוד פרמטרים דינמיים של הלב ומערכת הולכת הדם, כולל תפוקת הלב, הספק הלב, התנגדות העורקים לזרימת הדם, קצב הנשימה, כמות נוזלים בגוף ועוד. בנוסף היא תחליף בדיקות פולשניות שמתבצעות בשלב קריטי של המחלה בטיפול נמרץ או בדיקות מורכבות יותר, שבשל עלותן הגבוהה מאושרות לביצוע רק לעתים רחוקות.

עוד יתרון של הבדיקה הוא בכך מסייעת לאיזון לחץ דם גבוה ואיזון חולים באי ספיקת לב. הבדיקה מתבצעת על ידי אחות או טכנאי ונמשכת דקות ספורות. במהלך הבדיקה שוכב החולה לבוש כאשר שתי אלקטרודות מחוברות לפרק יד שמאל ולקרסול יד ימין. הבדיקה לא דורשת קרינה ואינה פולשנית כדוגמת הבדיקה המבוצעת בטיפול נמרץ, שבה מוחדר קטטר לחדר הימני של הלב.

הבדיקה מודדת את ההתנגדות החשמלית בכלי הדם ובנוזלי הגוף אמצעות חיישנים תוך שימוש באלגוריתמים, ומספקת נתונים שמסוגלים להצביע על אי ספיקת לב בשלביה הראשונים, ואף לאתר את הסיבה לאי הספיקה. מסיבה זו, מאפשרת הבדיקה לרופא לבחור את הטיפול התרופתי המדויק עבור החולים. בנוסף, מסייעת הבדיקה לרופא להגיע לאיזון תרופתי של לחץ דם גבוה אצל המטופל.

המכשיר נמצא בשימוש בבתי החולים תל השומר, ברזילי, המרכז הרפואי תל אביב וכן בבתי חולים ומרפאות מובילות בארה"ב, אנגליה ויפן.

לדברי פרופ' דב פריימרק, מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבית חולים תל השומר: "מכשיר NICaS הוא מכשיר מדויק ויעיל למדידת תפוקת הלב וכלי עזר חיוני לטיפול ומעקב אחר חולי אי ספיקת לב ויתר לחץ דם"

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום