הקשר בין מיגרנה לאירוע מוחי

(0)
לדרג

כאב ראש קיצוני המלווה בהבזקי אור או הפרעות ראייה, עלול להוות סיכון להתפתחות אירוע מוחי, בדומה לגורמים המוכרים יותר השמנת יתר, עישון ולחץ דם

מאת: ד"טם ר עמית עקירוב

לחץ דם גבוה, השמנת יתר, סוכרת ועישון קשורים לסיכון מוגבר לאירוע מוחי, וכעת מסתמן גורם סיכון חדש מיגרנה עם אאורה; כאב ראש חזק המלווה בתופעה נוירולוגית של הפרעות בשדה הראייה, הבזקי אור וכדומה. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו בכנס מטעם ה-IHC (International Headache Congress).

במחקר השתתפו כ-27 אלף נשים בנות 45 ומעלה, שלקחו חלק בסקר בריאות נשים אמריקאי מקיף. הנשים לא סבלו ממחלות לב וכלי דם בתחילת המחקר. 5,130 נשים דיווחו על מיגרנה, 40% מהן דיווחו על מיגרנה עם אאורה. במהלך 15 שנות מעקב אישרו החוקרים 528 מקרים של אירועים מוחיים.

מיגרנה עם אאורה זוהתה כגורם סיכון משמעותי לכל סוגי האירועים המוחיים, בדומה לגורמי סיכון מוכרים אחרים, כולל לחץ דם סיסטולי (הערך הראשון בבדיקת לחץ הדם) של 180 מ"מ כספית ומעלה, מדד מסת גוף גבוה, היסטוריה של סוכרת, רקע משפחתי של אוטם לבבי או עישון.

מהנתונים עולה כי מיגרנה עם אאורה היא גורם חשוב לפחות כמו לחץ דם גבוה, השמנת יתר משמעותית, היסטוריה של סוכרת, או עישון, וכי מדובר בגורם סיכון חשוב שלא זכה להתייחסות הולמת בעבר.

החוקרים כותבים לממצאים חשיבות רבה מאחר שחולים עם מיגרנה עם אאורה מבינים שלא כבעבר כי הם עשויים להיות בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים, ועל כן עליהם לדון עם הרופא המטפל שלהם על הדרכים להפחתת הסיכון. הם מוסיפים כי הקשר בין מיגרנה ואירועים מוחיים תקף ככל הנראה גם בקרב גברים.

בואו לדבר על זה בפורום מיגרנה וכאבי ראש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום