נערה הצילה חולה בהתקף לב

(0)
לדרג

בת שירות לאומי בבי"ח רמב"ם הבחינה כי רישומי האק"ג של מטופלת בת 70 שונים מהרגיל, והזעיקה את הרופאים. מהמיון לצנתור עברה רבע שעה

מאת: מערכת zap doctors

בזכות השירות. מתנדבת השירות הלאומי בבית חולים רמב"ם הגיעה בסוף השבוע למשמרת רגילה למדי, במהלכה מצאה את עצמה מצילה חיים.

אנה ליאוקומוביץ', בת 19, ביצעה במסגרת תפקידה תרשים אק"ג לחולה אשר התלוננה על כאבים והקאות. הצעירה זיהתה רישום חריג באק"ג, המעיד על התקף לב בהתהוות, המתרחש בזמן שהיא מבצעת את הבדיקה. ליאוקומוביץ' שמרה על קור רוח והזעיקה מיד את אנשי הצוות שאישרו את חשדה. לאחר ייצוב וטיפול מיידי בחדר ההלם, הועברה החולה, בת 75 מאזור חיפה לצנתור לב דחוף. מרגע הגעתה של המטופלת לחדר המיון ועד כניסתה לחדר הצנתורים עברה כרבע שעה, פרק זמן קצר וגורלי.

"ידעתי שמשהו לא תקין באק"ג. התרשים לא היה דומה כלל לתרשימים שאני מכירה", משחזרת ליאוקומוביץ', "חיברתי את זה למה שהחולה תיארה לי ברוסית כשהיא סיפרה מה היא מרגישה, והבנתי שיש כאן משהו דחוף".

מספר ימים לאחר האירוע נפגשו השתיים במחלקת קרדיולוגיה ברמב"ם, שבה מאושפזת החולה. המטופלת לא הפסיקה להודות לנערה. "הבדיקות האלה הן משהו שבשגרה עבורי, אך זאת הפעם הראשונה שהצלתי חיים וזו בהחלט הרגשה טובה", אומרת ליאוקומוביץ'. אירועי השבוע האחרון חיזקו אצלה רצון שהיא מטפחת כבר זמן מה - ללמוד סיעוד ולהפוך לאחות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום