ADHD או לא? הבדיקה תקבע

(0)
לדרג

בשורה להורים: FDA אישר השבוע לשיווק תכשיר מיוחד המודד גלי מוח, שיאפשר לקבוע בוודאות גדולה מאי פעם אם הילד אכן סובל מהפרעת קשב וריכוז

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), אישר השבוע לשווק מכשיר לאבחון הפרעות קשב וריכוז בילדים ובני נוער, מגיל 6 עד 17. המכשיר החדשני יאפשר לקבוע בצורה מדויקת מאי פעם אם הילד סובל מ-ADHD או לשלול את האבחון, מכיוון שחלק מהתסמינים של הפרעות קשב וריכוז נובעים מבעיות התנהגות אחרות.

התכשיר החדש המכונה NEVA, מבוסס על טכנולוגיה שתעדת גלי מוח המשמשת לאבחון אפילפסיה. מדובר בבדיקה לא פולשנית, שנעשית באמצעות חיבור אלקטרודות לראש הנבדק, ורושמת גלי מוח בפרק זמן של כרבע שעה.

המכשיר אושר לשיווק לאחר מחקר קליני בהשתתפותם של 275 ילדים עם הפרעות התנהגות, וכלל שאלוני התנהגות, אינטליגנציה ומבחנים פיזיים. לאחר מכן עברו הילדים אבחון באמצעות המכשיר החדש, והתוצאות הוצלבו עם אבחוני הפרעות קשב וריכוז שקיבלו בעבר. מהתוצאות עלה כי השימוש ב-NEVA אפשר אבחון מדויק יותר.

"אבחון ADHD הוא תהליך בן מספר שלבים, המבוסס על בדיקה רפואית ופסיכיאטרית", אמרה כריסטי פורמן, ראש המרכז להערכת מוצרים ב-FDA. "מערכת NEBA בשילוב המידע הרפואי מאפשרים לקבוע אם התסמינים שמהם סובל הילד מקורם ב-ADHD או שיש לו בעיית התנהגות אחרת".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום