בשורה: ממוגרפיה מדויקת יותר

(0)
לדרג

בדיקת ממוגרפיה בשיטה דיגיטלית מאפשרת הפחתה משמעותית בכמות הקרינה שאליה נחשפת הנבדקת ואבחון מוקדם יותר של סרטן השד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : בדיקת ממוגרפיה, ציסטה בשד

בבית חולים אסותא החלו לאחרונה לבצע בדיקות ממוגרפיה בשיטה דיגיטלית חדשה, המשפרת את היכולת לאבחון מוקדם של סרטן השד, ובמקביל מפחיתה משמעותית את רמת הקרינה אליה נחשפת המטופלת.

בממוגרפיה אנלוגית שהייתה נהוגה עד כה, התמונה מפוענחת על סרט צילום, כך שלא ניתן לשלוח את התמונה ברשת וגם שמירת תוצאות הבדיקה בארכיון מורכבת ומסורבלת יותר. הממוגרפיה הדיגיטלית טכנולוגיית ממוגרפיה וצילומי רנטגן, יחד עם טכנולוגיות מחשוב מתקדמות. הבדיקה מתועדת על מערכת ממוחשבת, כך שהיא מאפשרת השוואה מיידית לבדיקות קודמות, הגדלה של הממצאים באופן ממחושב, ובכך עשויה לחסוך את הצורך בבדיקות נוספות.

לדברי מנהלת תחום ממוגרפיה באסותא מרכזים רפואיים, ד"ר יוליאינה ויינטשטין, "היתרון הגדול בשיטה החדש טמון בהקטנה משמעותית של רמות הקרינה שאליהן נחשפת המטופלת עד חצי מהקרינה אליה הייתה נחשפת בעבר. יתרון חשוב נוסף הוא האיכות הגבוהה של הצילום שמתקבל, שהופך לממוחשב וניתן להעברה לדיסק או בין מחשבים".

הטכנולוגיה הדיגיטלית החדשה מאפשרת לכוון את המכשיר למבנה הספציפי של האשה וכן לבצע התאמה בכמות הקרינה שאליה נחשפת האשה, כך שניתן להגיע לאיכות הדמיה הטובה ביותר, תוך חשיפה לרמת הקרינה המינימאלית הנדרשת.

אבחון מציל חיים

סרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל, ומדי שנה מאובחנות בישראל למעלה מ-4,000 נשים כחולות בה. יחד עם זאת, גילוי מוקדם של המחלה מגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה ויכול להציל חיים.

בדיקת ממוגרפיה היא בדיקת רנטגן של השד, המאפשרת דימות של רקמת השד בקרינה נמוכה יחסית. הבדיקה, שמומלצת כבדיקת סקר אחת לשנתיים לנשים מעל גיל 50, ואף בגיל מוקדם יותר לנשים הנמצאות בקבוצות סיכון או שלהן היסטוריה משפחתית. הבדיקה ממומנת על ידי קופות החולים לנשים הזכאיות לכך.

בואו לדבר על זה בפורום רדיולוגיה - בדיקות הדמיה: רנטגן, MRI, CT, אולטרה-סאונד וממוגרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום