כיצד למנוע שכחה של ילד ברכב?

(0)
לדרג

בעקבות מקרי המוות של פעוטות שנשכחו במכונית, קוראת הוועדה לזכויות הילד למשרד התחבורה לחייב התקנת טכנולוגיה מונעת שכחה בכלי הרכב

מאת: מערכת zap doctors

היום (ב') דווח על מקרה מזעזע נוסף, בתוך יומיים, בו ילדה בת שנתיים מהיישוב דולב נשכחה ברכב ונספתה. זאת יממה לאחר שתינוקת בת חצי שנה נפטרה לאחר שהושארה ברכב ביישוב שילה. שני מקרים אלו מצטרפים לשמונה מקרים נוספים שארעו בחמש השנים האחרונות והסתיימו במוות בשל שכחת פעוט ברכב.

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, קוראת היום למשרד התחבורה לחייב התקנת אמצעים טכנולוגיים בכלי רכב, כדי למנוע שכחת ילדים. זאת, בנוסף להצעת החוק שלה שעברה בקריאה טרומית, לפיה חובה להתקשר להורים במקרה שהילד לא הגיע למוסד חינוכי.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד פנתה בשאילתא דחופה לשר התחבורה, כיצד מתמודד משרד התחבורה עם התופעה, ומדוע לא יחייב המשרד אמצעים טכנולוגיים בכלי רכב למניעת מקרים דומים. לדבריה "לא די בהצעת החוק, ומשרד התחבורה חייב לתת את הדעת בנושא כיצד מתמודדים עם התופעה. לא יתכן כי מקרה שני ביומיים לא ידיר שינה מעינו של משרד התחבורה, הן מבחינת ההסברה והן מבחינת התקנת אמצעים טכנולוגים ברכבים ומעורבות חברות הביטוח בנושא. כיום אין לחברות הביטוח אינטרס כלכלי להתקין את אותם אמצעים טכנולוגים למניעת שכיחת ילדים ברכב, ולכן הם לא מחייבות זאת".

הצעה: נפגעי תאונות דרכים

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ביקשה מהיועצת המשפטית של הוועדה, להכין הצעת חוק שתגדיר מוות או פגיעה שנגרמו משכחת ילד ברכב כתאונת דרכים בכדי להניא את חברות הביטוח מלדרוש התקנת אמצעים טכנולוגיים שיתריעו על שכחת ילד ברכב. אמצעים כאלו כבר מפותחים בארץ אך טרם קיבלו תו-תקן ממשרד התחבורה. הצעת החוק תכניס מקרים של ילדים שנשכחו בכלי רכב לגדר "תאונת דרכים", לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

הפתרון: טכנולוגיות מתקדמות

גלית גלעד, מארגון "בטרם" מסרה כי ישנן בארץ ובארה"ב מספר טכנולוגיות כאלו, וישראל היא בין הארצות המתקדמת בעולם בפיתוח בעניין. גלעד תמכה בחקיקה המחייבת רכבי הסעה בהתקנת טכנולוגיה כמו זו שלא מאפשרת כיבוי הרכב והוצאת המפתח ללא לחיצה על לחצן נוסף בסוף הרכב. הדבר מכריח את נהג ההסעות לעבור את כל הרכב וכך הוא יגלה ילד שנשכח או נרדם. עלות המכשיר כולל ההתקנה - כאלף שקל. גלעד הוסיפה כי מרבית התאונות מתרחשות בכלי רכב פרטי ולא בהסעות ולכן יש להשקיע בהסברה.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות בדרכים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום