אומגה 3 נגד פרפור פרוזדורים

(0)
לדרג

מחקר מדנמרק מצא כי צריכה של כ-0.6 גרם חומצות שומן ביום, כשתי מנות דג סלמון בשבוע, מלווה בסיכון נמוך ביותר להפרעת הקצב בלב

מאת: מערכת zap doctors

צריכת חומצות שומן אומגה-3, שמקורה בדגים, עשויה להפחית את הסיכון לפרפור פרוזדורים. כך לפי מחקר דני חדש שהוצג לאחרונה בכנס EUROPACE 2013.

במחקר הנוכחי שנערך בדנמרק השתתפו כ-60 אלף בני אדם, בגילאי 50-64. המשתתפים היו במעקב ארוך טווח, כ-13.5 שנים בממוצע. בתחילת המחקר אף אחד מהמשתתפים לא סבל מפרפור פרוזדורים, מרפרוף פרוזדורים או ממחלה ממארת, 3,425 חולים אובחנו לראשונה עם פרפור פרוזדורים.

כשביקשו החוקרים לבדוק את הקשר בין נתון זה לשיעור צריכת אומגה 3, התקבלה עקומה בצורת U, עם הפחתה משמעותית של הסיכון ברמת החציון של צריכת הדגים, בהשוואה לרמות גבוהות ונמוכות יותר. הסיכון הנמוך ביותר תועד עם מינון של 0.63 גרם ליום. מינון זה מקביל לכ-300 גרם של סלמון, או שתי מנות בשבוע.

החוקרים מציינים כי לא ברור אם צריכת חומצות שומן אומגה 3, בצורת דגים או בצורת תוספי מזון, עשויה לספק הגנה כנגד פרפור פרוזדורים או הפרעות קצב אחרות. עם זאת, ממצאי המחקר הנוכחי עולים בקנה אחד עם הממצאים לפיהם צריכה מתונה מלווה בסיכון נמוך יותר לפרפור פרוזדורים.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום