סוכרת: הקרב על הסייעת

(0)
לדרג

הורים לילדים חולי סוכרת מתלוננים על הסחבת שהם עוברים מדי שנה כדי לזכות בסייעת בבית הספר. הצעת חוק חדשה מבטיחה לעגן את ההליך

מאת: מערכת zap doctors

על אף שמחלת הסוכרת היא מחלה כרונית, הורים לילדים חולים נאלצים מדי שנה להילחם מחדש, כדי לקבל אישור לסייעת עבור הילד. לדברי ההורים, התקציב תלוי בחסדי האוצר, מצוי בסכנת קיצוץ מדי שנה, וגורם לתחושת אי ודאות גדולה.

טענות ההורים הועלו אתמול (ג') בוועדה לזכויות הילד בכנסת. ההורים סיפרו על "מסכת טרטורים וסחבת ביורוקרטית", הנובעת מהצורך להציג אישורים ומסמכים מדי שנה מחדש על מנת לקבל סייעת. כמו כן הלינו ההורים על אי הוודאות המתעוררת מדי תחילת שנה, בתקציב המוענק להעסקת מלווה רפואי לילד.

גם הורים הולכים לבית ספר

"המשפחות מבקשות סייעת בתחילת כל שנה מהרשות המקומית, אך הדבר תלוי בתקציב המדינה", אמר אחד ההורים. "היו הורים וילדים שנשארו בבית ולא הלכו לגן או לבית הספר בגלל חוסר תקציב". אם נוספת העידה: "הייתי צריכה להילחם כדי לקבל סייעת. למזלי אני עובדת קרוב לבית הספר, והגעתי המון פעמים לסייע לבתי".

אם נוספת סיפרה כי לא עבדה במשך שנה כדי לשמש סייעת לבתה וכי יש סייעות שאינן יודעות את מדדי הסוכר הנצרכים לכל ילד. לטענת ההורים, חלק מהסייעות לא עברו כל הכשרה וההורים הם שמכשירים אותם לתפקידם.

יוליה בן משה, מנהל עמותת "קול הזכויות", הדגישה כי הבעיה הקשה היא גיוס סייעות, בגלל השכר נמוך וחוסר הקביעות. היא הציעה להכשיר לתפקיד חיילים, משוחררי חיל הרפואה או בנות שירות לאומי. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), סיפרה על הצעת החוק שהיא מקדמת בימים אלו, שתעגן את הסיוע בבסיס התקציב ותבטיח את קיומו.

"לכל מי שצריך - יש סייעת"

עירית ליבנה, מפקחת הבריאות במשרד החינוך השיבה כי קיים נוהל הכשרה לסייעת לכל מחלה כרונית, והאחריות על ביצוע ההכשרה והסכמת ההורה להעסקת הסייעת מוטלת על הרשות המקומית. לדבריה, כ-700 ילדים חולים מקבלים סיוע מדי שנה וכי מרכז השלטון המקומי מנחה את כל הרשויות בעניין באופן ברור. היא הדגישה כי מתבצעת בקרה על העברת התקציבים לעניין לרשויות המקומיות, וכי כל שנה מכונסים כל מרפאות הסוכרת בארץ כדי להבהיר את מהלך הטיפול. "אין ילד שאובחן ולא קיבל למחרת אישור לסייעת. אני עונה לילדים סוכרתיים בכל שעה ביממה, ואנו מתעקשים שהילדים יצאו לכל הפעילויות בבית הספר".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום