הצליחו ללדת אחרי 9 הפלות

(0)
לדרג

זוג מגיאורגיה הגיעו במיוחד לבית החולים רמב"ם, לאחר 17 שנים ו-9 הפלות. שם התגלה כי האישה סובלת מקרישיות יתר, הבעיה טופלה והיא ילדה בשעה טובה

מאת: מערכת zap doctors

17 שנים של ניסיון להפוך להורים, כולל 9 הפלות, הובילו לפני כשנה וחצי את מיכאל ותמרי באריקשווילי לעזוב את גיאורגיה ולבוא לישראל. ובעוד שבוע הם יחזרו לגיאורגיה, עם בתם הבכורה מריאם.

השניים פנו לקריה הרפואית רמב"ם, שם נפגשו עם פרופ' בנימין ברנר, מנהל המערך ההמטולוגי ברמב"ם ומנהל היחידה לקרישת דם. "הגענו לרמב"ם כדי לבדוק מה הסיבה להפלות החוזרות", מסביר מיכאל, "במשך שנים ארוכות לא ידענו מה הבעיה, אבל כמה בדיקות שביצע פרופ' ברנר הראו שתמרי סובלת מבעיה המטולוגית שנקראת קרישיות יתר".

תרומבופיליה, או קרישיות יתר, היא בעיה שכיחה בקרב נשים הסובלות מהפלות חוזרות. במחקרים שביצע צוות יחידת הקרישה ברמב"ם, הוכח הקשר בין שתי התופעות, וכמו כן נמצא טיפול יעיל למניעת ההפלות.

את התופעה ניתן לאבחן באמצעות בדיקת דם פשוטה, אולם לדברי בני הזוג הידע אודות האבחון והטיפול פשוט לא קיים בארץ מולדתם. בעקבות הגילוי, החלה תמרי לקבל טיפול תרופתי לבעיה, ולאחר כמה חודשים הרתה בפעם העשירית.

הזוג לא לקח סיכונים, וצוות מיוחד של בית החולים ליווה את תמרי בחודשי הריונה, עד ללידה. "אחרי שזוג עובר כל כך הרבה כדי להפוך להורים, הכל מתעצם", אמר ד"ר שולט, "לאורך כל חודשי המעקב היו המון רגשות, לחצים ופחדים, אולם ברגע שראינו שהריון נמשך באופן תקין, כולנו התחלנו ליהנות מהחוויה המדהימה הזו".

"זה לא פשוט לעבור את כל זה כשאנחנו בישראל וכולם בגיאורגיה", מודה תמרי, "אבל שבע עשרה שנה חיכינו לזה, והייתי מוכנה לעשות הכל כדי להפוך לאמא". תמרי ומיכאל אף הבטיחו כי בשנה הבאה יחזרו עם אח או אחות קטנה לתינוקת מריאם.

בואו לדבר על זה בפורום הפלות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום