אלרגים למזון מפתחים בעיות רגשיות

(0)
לדרג

מחקר ישראלי מצא כי ילדים בעלי אלרגיה למזון נמנעים מפעילויות חברתיות ומשפחתיות, וסובלים מהגנתיות יתר של ההורים

מאת: מערכת zap doctors

ילדים בעלי אלרגיה למזון מתמודדים עם בעיות ריגשיות וחברתיות ונמנעים מפעילויות חברתיות ומשפחתיות, כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי ד"ר יערה קהן ופרופ' אילן דלאל מהמרכז הרפואי וולפסון. המחקר מוצג היום (ד') בכנס בינלאומי לרפואת ילדים בקהילה של חיפ"א החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה בשת"פ הקונפדרציה האירופאית לרפואת ילדים.

עוד עולה מהמחקר כי הורים רבים מביעים קושי להיפרד מילדיהם, וכתוצאה מכך מתנהלים בהגנתיות יתר ומלווים אותם בפעילויות חברתיות מעבר לגיל בו ילדים ללא אלרגיה מלווים.

במחקר, שמטרתו היתה לאמוד את איכות החיים של ילדים עם אלרגיה למזון ובני משפחותיהם בישראל, השתתפו 119 ילדים, בגיל ממוצע של 6.5, ועלה ממנו צורך בתכנית מקיפה אשר תכלול העלאת המודעות לנושא בציבור, חקיקה ומעורבות מוסדות ממשלתיים כגון מוסדות החינוך ומעורבות חברות מסחריות.

השכיחות של אלרגיה למזון בתינוקות וילדים מוערכת בכ-2.8 אחוז. האלרגנים העיקריים הגורמים לרוב רובן של האלרגיות למזון בילדים הינם מזון פרה, ביצים, בוטנים, אגוזים, סויה, דגנים, דגים, ובישראל גם שומשום.

הסימפטומים החמורים ביותר של אלרגיה למזון כוללים פריחה מפושטת ואנגיואדמה, התכווצות חמורה בדרכי נשימה, אנפילקסיס, סימני הלם המודינמי, ובמקרים חמורים אף מוות. למרות שחולים עם אלרגיה למזון אינם חווים את תסמיני המחלה באופן יום יומי, הם חייבים לשמור על רמה גבוהה של עירנות על מנת להימנע מחשיפה למזון אליו הם אלרגים - דבר אשר עלול להיות לנטל עליהם ועל משפחותיהם.

איכות החיים בהקשר לבריאות (Health-Related Quality of Life) הינו המדד היחיד החושף את החומרה המתמשכת של אלרגיה למזון, כיוון שלא קיימים מדדים אובייקטיביים למחלה. במחקרים קודמים פותחו שאלונים ספציפיים להערכת איכות החיים בילדים עם אלרגיה למזון.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום