כיצד מפחיתים סידן בעורקים?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא קשר ברור בין אורח חיים בריא להימצאות נמוכה של סידן בעורקים הכליליים, ובכלל לסיכון נמוך יותר של תמותה מכל סיבה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לפי מחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכתב העת American Journal of Epidemiology, אימוץ אורח חיים בריא, הכולל היעדר עישון, תזונה נכונה, פעילות גופנית יומית ומשקל תקין - מלווה בהימצאות והתקדמות נמוכה יותר של סידן בעורקים הכליליים. חשוב מכך, ציונים גבוהים יותר באורח החיים לוו בסיכון נמוך יותר לתמותה מכל-סיבה.

לדברי החוקרים, ידוע לכל כי אורחות חיים בריאים מהווים גורם הגנה חשוב מפני מחלות לב. עם זאת, לא ידוע אילו הרגלים הם החשובים ביותר וכיצד בדיוק הם מונעים את התקדמות המחלות.

זהו המחקר הראשון להערכת ההתקדמות הביולוגית לכל אורך הדרך, והמדגם כלל למעלה מ-6,000 מבוגרים בגילאי 44-84 שקיבלו ציון להערכת אורח החיים, בהתאם להקפדה על דיאטה ים-תיכונית, הרגלי פעילות גופנית, מדד מסת גוף והרגלי עישון. החולים גם עברו בדיקות להערכת היקף הסידן בעורקים הכליליים, הן בתחילת המחקר והן במהלך המעקב לאחר 3.1 שנים.

החוקרים מצאו כי קצב ההתקדמות השנתית ברמת הסידן בעורקים הכליליים היה איטי יותר ככל שאורח החיים היה בריא יותר. למעשה, ככל שהקפידו על יותר הרגלים בריאים, כך הסיכון למחלת לב כלילית היה נמוך יותר.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום