מד"א מפרסם מדריך עזרה ראשונית לטובע

(0)
לדרג

לנוכח מקרי הטביעה שאירעו בימים האחרונים, מפרסם מגן דוד אדום מדריך שימושי איך להימנע מסכנות המים, ואיך לעזור במקרה של טביעה. לגזור ולשמור

מאת: מערכת zap doctors

הקיץ התחיל רשמית, ובמהלך 48 השעות האחרונות, קיפחו את חייהם שלושה בני אדם, בהם תינוק כבן שנה וחודשיים, ואילו 3 נוספים נפגעו באורח אנוש כתוצאה מטביעות בחופי הרחצה ובבריכות ברחבי הארץ.

"צוותי מד"א עומדים הכן לאור ריבוי מקרי הטביעות ולאור נוכחות גבוהה של הציבור בחופי הים, בבריכות ובמוקדי מים נוספים במסלולי טיול ועוד. אני פונה לציבור ההורים שלא ישאירו את ילדיהם ללא השגחה סמוך למקורות מים, ואף לא לשנייה אחת בלבד. בכל צורך, עומדים לרשות הציבור צוותי מד"א המיומנים שיעניקו מענה מידי לכל מקרה טביעה או בכל מקרה חירום רפואי אחר שעלול להתרחש", אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין.

לאור ריבוי מקרי הטביעה, יוצא מגן דוד אדום בקריאה לציבור להיזהר מפני הסכנות האורבות בים ובבריכה, ומגיש את המדריך המלא להגשת עזרה ראשונה מיידית לטובע.

1. יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. במידה והמתרחץ מגיע לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה - אין להיכנס למים!
2. יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.
3. יש להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.
4. יש לשחות תמיד תמיד במים שהם בשליטתכם ולא להגיע לאפיסת כוחות.
5. אין לשחות באזור שובר הגלים. באזור זה עלולות להיווצר מערבולות חזקות שמושכות לקרקעית הים.

בכל הנוגע לילדים ותינוקות, אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים. הם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה אליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.

טביעה מתרחשת תוך דקות בודדות. מספיקות דקות מעטות מאוד של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. במידה ונכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי שישהה לצידם.

מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של ביטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה, ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.

במקרה של טביעה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:
1. יש להוציא את הטובע מהמים. נסו למשות את הטובע מהמים במידת האפשר והימנעו מלסכן את החיים שלכם. במקביל, הזעיקו את מד"א בקו החירום 101.
2. הישמעו להנחיות הפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א אשר ידריכו אתכם כיצד להמשיך לטפל בטובע עד להגעת צוותי מד"א למקום.
3. אם הטובע איננו נושם (בית חזה אינו עולה ויורד), השכיבו את הנפגע על גבו הרחק מקו המים והחלו מיד בביצוע עיסויי חזה עד להגעת צוותי מד"א למקום, ובהתאם להנחיות הפאראמדיקים במוקד.
4. מומלץ שהטובע יתפנה לבית חולים, גם אם הוא מרגיש טוב יותר, להמשך מעקב ובדיקות בבית החולים.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - בטיחות לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום