פוליו: נערכים להרחבת החיסונים

(0)
לדרג

שרת הבריאות אמרה כי המשרד נערך למקרה בו יהיה צורך להרחיב את מעגל החיסונים. פרופ' איתמר גרוטו: "שיתוף הפעולה של הציבור הוא הכי חשוב"

מאת: מערכת zap doctors

"במשרד הבריאות נערכים למקרה שבו יתעורר הצורך בהרחבת החיסון", כך אמרה שרת הבריאות, יעל גרמן. "אנו פועלים במטרה להצטייד בחיסון הרלוונטי, נערכים להמשך בדיקות מעקב בכל הארץ. נכון לעכשיו אין בישראל חולה פוליו. ממצאי הנגיף הם בביוב ולא במי השתייה, מי השתייה בישראל בטוחים", הוסיפה גרמן.

כאמור, משרד הבריאות הזמין את נציגי ארגון הבריאות העולמי וה-CDC בעקבות מגמת התפשטות הנגיף לאזורים נוספים בדרום, והסיכוי האפשרי לתחלואה קלינית הנובע מכך. המשלחת סיירה בנגב, ברהט, בפזורה הבדואית ובבאר שבע, והתרשמה מרמת הארגון הגבוהה של תחום החיסונים בישראל וכן מתחנת חיסונים ניידת שנעה בין המבנים של הפזורה. עוד התרשמה המשלחת מיכולת הניטור והחסינות הגבוהה בישראל.

פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, הדגיש שהציבור צריך להקפיד להתחסן בחיסוני השגרה וכן להקפיד על כללי ההיגיינה: שטיפת ידיים לפני מגע עם אוכל, ולאחר יציאה מהשירותים והחלפת חיתולים. "שיתוף הפעולה של הציבור הוא האמצעי החשוב ביותר להדברת הנגיף", אמר.

למרות זאת, במשרד הבריאות נערכים לכל מצב, ומנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, אמר כי הוחלט בשלב הראשון לאסוף מידע פרטני מהתושבים ולקבל דגימות צואה במדגם אפידימיולוגי, במטרה לאשש נשאות הנגיף על ידי אנשים, ואפיון של נשאות זו, בין אם בכיס אזורי מצומצם או מורחב.

חשוב לציין כי התפשטות הנגיף אפשרית גם כאשר אדם מחוסן ולכן קיימת הסתברות סטטיסטית לפגישה עם אדם לא מחוסן וכתוצאה מכך להדבקה ואף לתחלואה. במקביל, יוכפלו מקומות הניטור הקיימים מ-16 מט"שים (מרכזים לטיהור שפכים) ל-32 מט"שים. כמו כן, יבוצע מעקב צמוד אחר מצבים קליניים שונים בבתי חולים.

"סך הכל, אנו מנהלים את האירועים במעקב יומי, בשקיפות ובהסברים. בישראל מדובר במצב מיוחד, ישנה העברה מאדם לאדם, אין תחלואה, רמת חיסון גבוהה, צומת גיאוגרפית בין היבשות- אסיה, אפריקה, ואירופה, הערכתנו רצינית ואנו נערכים ומתכוננים לפעולה אפשרית כדי למזער ככל הניתן תחלואה", סיכם גמזו.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום