מחקר: סמארטפון מזיק למתבגרים

(0)
לדרג

מחקר חדש הראה כי ככל שמתבגרים משתמשים יותר בסמארטפונים, כך גדל הסיכון להפרעות פסיכולוגיות חמורות, הכוללות הפרעות קשב, תסמינים סומאטיים ואגרסיביות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ככל שהשימוש בסמארטפונים משמעותי יותר, כך גדל הסיכון להפרעות פסיכולוגיות חמורות במתבגרים, זאת לפי מחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכנס השנתי מטעם ה- American Psychiatric Association.

מהמחקר עולה כי באלו שנהגו להשתמש לעיתים קרובות מאוד במכשירים הניידים, תועד שיעור גבוה יותר משמעותית של הפרעות התנהגות, כולל תסמינים סומאטיים, הפרעות קשב והתנהגות אגרסיבית. כמו גם דיכאון/חרדה, הפרעות קשב, עבריינות והתנהגות אגרסיבית. בנוסף, ההשפעות של שימוש-יתר בסמארטפונים היו דומות להשפעות של שימוש-יתר ברשת האינטרנט.

לדברי החוקרים, ללא תלות בדפוס ההתמכרות, מהתוצאות עולה כי ככל שאדם צעיר מכור יותר, כך הבעיות הפסיכולוגיות חמורות יותר. מספר המתבגרים המכורים לשימוש במכשירים הניידים צפוי לגדול, מאחר שמכשירים אלו מהווים כיום חלק בלתי נפרד מההתנהלות החברתית.

ככל שהשימוש במכשירים אלו מתחיל בגיל צעיר יותר, כך הסיכון גדול יותר. לאור זאת, על רופאים לנסות לערוך בדיקות סקירה להתמכרות לשימוש בסמארטפונים, כמו גם שימוש באינטרנט או התמכרות למחשבים, במסגרת הטיפול במתבגרים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום