רמדיה: נדחתה תביעת הורי תינוק

(0)
לדרג

בית משפט השלום בחיפה דחה תביעת הורי תינוק שנפטר כנגד רמדיה ומשרד הבריאות, לאחר שלא מצא קשר סיבתי בין המוות לפורמולה הפגומה

מאת: מערכת zap doctors

סגן נשיא בימ"ש השלום בחיפה, השופט אינאס סלאמה, דחה את תביעת עזבונו והוריו של תינוק שנפטר, כנגד "היינץ רמדיה בע"מ" ומשרד הבריאות, לאחר שלא מצא קשר סיבתי בין מותו לבין הפורמולה הפגומה. התובעים חוייבו לשאת בהוצאות המשפט ובשכ"ט עו"ד בסך של 5,000 שקלים לנתבעת מס' 1 ו-2,500 שקלים לנתבעת מס' 2.

במסגרת הסכמה דיונית בין הצדדים, סוכם להכריע תחילה בסוגיית מועד השיווק של הפורמולה הצמחית על ידי חברת היינץ רמדיה בע"מ, ואשר בעקבות שינוי שנעשה בהרכב הפורמולה על ידי היצרן הגרמני, חברת הומנה, שינוי שבעקבותיו נמצא חוסר של ויטמין B1 (תיאמין) בתרכובות המזון ששווקו בארץ, "התפוצצה" בישראל הפרשה שנודעה כ"פרשת רמדיה" בתחילת נובמבר 2003.

השופט הדגיש כי הבדיקות שנלקחו מגופו של התינוק המנוח לא אבחנו מה הייתה הסיבה שהביאה למותו, וקבע כי אין בראיות כדי להרים את נטל ההוכחה, ולהראות, לטענת התובעים, כי מועד השיווק החל לפני התאריך בו הסכים ב"כ התובעים במסגרת מספר תיקים, לראות כמועד תחילת השיווק.

השופט הוסיף וקבע כי ראיות הנתבעת הן ראיות מהימנות וכי המסמכים שהוגשו על ידה הם מסמכים אותנטיים, שנערכו בזמן אמת, ומכולם אכן עולה כי תחילת שיווק הפורמולה החדשה הייתה ב-1.7.2003.

בנוסף, השופט קבע כי ראוי לדחות את טענות התובעים לעניין ניסיונה של הנתבעת או מי מאנשיה, לשבש ראיות או אף לתמרץ את העדים ולנווט את תוכן עדותם על ידי תשלומי בונוסים בסכומים לא מבוטלים, והבהיר כי טענות כאלה מבחינה ראייתית אינן יכולות להיטען בעלמא, שכן נטל ההוכחה הדרוש הוא נטל מוגבר, ובנטל זה התובעים לא עמדו. כמו כן נדחתה טענת התובעים כי הפורמולה הכשרה לפסח 2003 לא הכילה אף היא תיאמין, בין היתר, על בסיס חקירת המשטרה.

"לאור כל האמור אין אלא לדחות את התביעה כבר בשלב זה של הדיון, שכן אין חולק בין הצדדים כי בהעדר קשר סיבתי בין פטירתו של התינוק המנוח לבין הפורמולה הפגומה, שטרם שווקה עובר למותו הטרגי, דין התביעה להידחות ויפה שעה אחת קודם", סיכם השופט.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום