משחקים בחוץ משפרים את הראייה

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי ילדים המשחקים יותר בחוץ במקום להישאר בחללים סגורים, מפחיתים את הסיכון ללקות בקוצר ראייה. גם לחשיפה לאור יש השפעה על הממצאים

מאת: מערכת zap doctors

לילדים בגילאי בית-ספר המבלים זמן רב יותר במשחקים בחוץ, יש סיכוי נמוך יותר לפתח קוצר ראייה, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת מאי של כתב העת Ophthalmology.

כמו כן, במחקר נוסף שפורסם באותו הגליון החוקרים מצאו כי שינויים עונתיים במספר הממוצע של שעות אור היום עמדו בקורלציה משמעותית עם מדדים להתקדמות קוצר ראייה.

חשוב לציין כי המחקרים הנוכחיים מצטרפים לגל של מחקרים בנושא קוצר ראייה, וזאת נוכח העלייה המתמדת בשכיחות של התופעה. וכך או כך, ניתן להקיש מהתוצאות כי עם תכנית נכונה, ניתן להביא לשינוי בשכיחות קוצר הראייה באוכלוסייה, אם מסתמכים על הילדים הדנים שהיוו מדגם .

סך הכל, החוקרים ערכו בדיקות ראייה ב-571 תלמידים משני בתי ספר. שכיחות קוצר ראייה בילדים בגילאי 7-11 שנים נעה סביב 50 אחוז. לאחר מדידות בתחילת המחקר, בבית ספר אחד החלו בהתערבות פשוטה עם כיבוי האורות בכיתה ועידוד הילדים לשחק בחוץ במהלך 80 דקות הפסקה בכל יום. בתום השנה, נמצא שיעור נמוך משמעותית של מקרים חדשים של קוצר ראייה בקבוצת ההתערבות 8.41 אחוז לעומת 17.65 אחוז.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עיניים לילדים ופזילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום