תרופות ממשפחת SSRI מסוכנות?

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי לתרופות ממשפחת SSRI, הנפוצות בשימוש להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה, יש קשר עם סיכון מוגבר לדימומים, עירויים, אשפוזים חוזרים ותמותה

מאת: מערכת zap doctors

לתרופות ממשפחת SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor), הנפוצות בשימוש להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה, יש קשר עם סיכון מוגבר לדימומים, עירויים, אשפוזים חוזרים ותמותה, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת אפריל של JAMA Internal Medicine. כמו כן, התרופות הללו גם קשורות עם סיכון מוגבר להפרעות קצב לב ותמותה פתאומית בחולים לא-מאושפזים.

המחקר כלל למעלה ממיליון מבוגרים בארצות הברית, והעלה נתונים מדאיגים. בין היתר נקשרו התרופות עם דימומים וסיבוכים אחרים בחולים סביב ניתוחים, עם סיכון מוגבר לדימומים סביב ניתוחים אורתופדיים וניתוח מעקפים של העורקים הכליליים. כמו כן, בחולים המטופלים ב-SSRI תועדה שכיחות גבוהה יותר של השמנת-יתר, מחלת ריאות חסימתית כרונית ודיכאון, שבפני עצמם מעלים את הסיכון הניתוחי.

במטרה לקבוע אם טיפול בתר-ניתוחי ב-SSRI מלווה בסיבוכים ניתוחיים, החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי שכלל מדגם ארצי של למעלה מחצי מיליון מבוגרים שעברו ניתוח מג'ורי, ובחנו את התוצאות בחולים שטופלו ב-SSRI, בהשוואה לאלו שלא קיבלו את הטיפול התרופתי.

המדדים העיקריים של המחקר כללו תמותה באשפוז, משך האשפוז, אשפוז חוזר בתוך 30 ימים, אירועי דמם, עירויים והיארעות הפרעות קצב חדריות. מהתוצאות עולה כי בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול ב-SSRI, בחולים שטופלו סביב הניתוח בתרופות אלו, שיעורי התמותה הכוללים היו גבוהים יותר.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום