ילדה שנית ללא צוואר רחם

(0)
לדרג

בגיל 43 ילדה לאה גל-עד את בתה השנייה ללא צוואר הרחם שהוסר בעקבות הסרטן, עוד לפני לידתה הראשונה. פרופ' עופר לביא: "אין כאלו הרבה מקרים בעולם"

מאת: מערכת zap doctors

לאה גל-עד היתה היולדת הראשונה בישראל שילדה תינוקת בריאה לאחר ניתוח להסרת סרטן הכולל הסרה של כל צוואר רחם. השבוע בגיל 43 ילדה את בתה השנייה.

"אנחנו כנראה שוברים את המיתוס הרפואי שחייבים צוואר רחם כדי ללדת", אמר פרופ' עופר לביא מנהל היחידה לגינקואונקולגיה בבית החולים כרמל. זו היתה הלידה הראשונה בישראל של תינוקת שניה לאחר ניתוח להסרת צוואר הרחם.

"כשראיתי את התוצאה החיובית של ההריון הייתי המאושרת באדם" מספרת לאה, "אחרי הלידה ראשונה מאוד רציתי עוד תינוק ופחדתי, את הטלפון הראשון עשיתי לפרופ' לביא שהתרגש איתי ביחד בטלפון".

מיד עם קליטת ההריון נכנסה לאה למשטר מדוקדק שכלל בדיקות מקיפות, בדיקות גנטיות, והערכות להריון בסיכון גבוה. בשבוע ה-15 הוכנסה לאה לחדר הניתוח שם בוצע לה תפר שאמור היה להחזיק את צוואר הרחם סגור ולשמור על התינוק, אבל התפר לא נתפס ובכרמל עברו לטכניקה חדשה.

שיטה גרמנית

"נעזרנו במומחים המובילים בעולם ומצאנו שיטה שפיתח ד"ר ארביין מגרמניה ובה מתקינים טבעת בהתקן על צוואר הרחם, שמנו את הטבעת בפתח הרחם של לאה וקיוונו שזה יעזור", הסביר פרופ' לביא.

בדיוק בשבוע ה-36 להריונה, נכנסה לאה לניתוח קיסרי והכל עבד מצוין. "יש מעט מאוד מקרים בעולם של לידות שניות אחרי סרטן צוואר הרחם, ואין כיום סיבה לנשים לחפש פתרונות מעבר לים בתחום הסרטן הגניקולוגי," סיכם פרופ' לביא.

בואו לדבר על זה בפורום צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום