כושר מגן מפני מחלות ממאירות

(0)
לדרג

ממחקר חדש שעקב אחרי 17,000 גברים, עולה כי סיבולת לב-ריאה הנובעת מכושר גופני גבוה, מפחיתה את הסיכון לתמותה בקרב אנשים החולים במחלות ממאירות

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכנס השנתי מטעם ASCO, עולה כי סיבולת לב-ריאה הנובעת מכושר גופני גבוה מפחיתה את הסיכון לתמותה עקב מחלות ממאירות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כושר גופני הינו גורם מנבא משמעותי למחלות לב וכלי דם והישרדות, גם מעבר לגורמי סיכון אחרים. עם זאת, אין מידע רב אודות הערך המנבא של כושר גופני על היארעות ממאירויות.

מדגם המחקר כלל כ-17,000 גברים, בגיל ממוצע של 50 שנים, שעברו הערכה אחת של הכושר הגופני כחלק מתכנית רפואה מונעת. המשתתפים סווגו לחמש קבוצות בהתאם לדרגת הכושר הגופני שלהם. במהלך תקופת המחקר, 769 גברים הלכו לעולמם, כאשר ב-347 מקרים הגורם לתמותה היה המחלה הממארת וב-159 סיבת התמותה נקבעה כמחלת לב וכלי דם.

החוקרים מדווחים כי הסיכון להתפתחות סרטן ריאות וסרטן מעי גס ורקטום היה נמוך ב-68% ו-38% בהתאמה, בגברים שהיו בעלי סיבולת לב-ריאה הגבוהה ביותר, בהשוואה לאלו שהיו בעלי הכושר הגופני הירוד ביותר. כמו כן, כושר גופני טוב יותר לווה בירידה של 14% בשיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות ובירידה של 23% בשיעורי התמותה הספציפיים עקב מחלות לב וכלי דם.

החוקרים מצאו גם כי למרות שהגברים לא סבלו מהשמנת-יתר, באלו בכושר הגופני הירוד ביותר נרשם סיכון מוגבר לממאירות ומחלות לב וכלי דם.

החוקרים כותבים כי כושר גופני הינו גורם מנבא בלתי-תלוי להתפתחות סרטן ריאות וסרטן מעי גס ורקטום בגברים, וכן הינו גורם מנבא משמעותי לתמותה מכל-סיבה בגברים בגיל העמידה ומבוגרים יותר, שאובחנו עם סרטן ריאות, ערמונית ומעי גס ורקטום. הממצאים תומכים בחשיבות בדיקות להערכת הכושר הגופני במסגרת שירותי רפואה מונעת, לקביעת הסיכון והפרוגנוזה בעקבות מחלות ממאירות.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום