פוליו: 10% מהדרום לא חוסנו

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון במיוחד בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא הפוליו, כי המשרד מתייעץ עם רשויות ברחבי העולם, ובימים הקרובים יתקבלו החלטות נוספות

מאת: מערכת zap doctors

"אנחנו במהלך התייעצויות עם רשויות בריאות ברחבי העולם, ובימים הקרובים נקבל החלטות בנושא. עם זאת, לא המתנו והרחבנו את מתן החיסונים באזור הדרום. למרות שיעור המחוסנים הטוב, עדיין 10% מאוכלוסיית הדרום לא מחוסנים מפני מחלת הפוליו על אף נורת האזהרה", כך אמר היום (ב') מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא ההיערכות לפוליו.

גמזו הוסיף כי אין הבדל בשיעור המחוסנים בין יהודים לערבים, כולל הפזורה הבדואית, וכי הורים שלא מחסנים את ילדיהם משחקים באש לעיתים.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ שולי מועלם, הדגישה את חשיבות חיסוני הילדים למניעת המחלה, וקראה למשרד הבריאות להגביר את פעולות ההסברה המדגישות את יעילותם. בנוסף, שיבחה את המשרד על הפתרונות המהירים שנתן עם היוודע גילוי הנגיף ביישובי הדרום.

פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "הממצא הנוכחי זהה למרכיב שנמצא במצרים לפני כחצי שנה, כך שייתכן שהגיע משם. עם זאת, אני מדגיש כי אין אף מקרה תחלואה בישראל ובמצרים.

פרופ' גרוטו הוסיף כי מעגל ותדירות הבדיקות הורחבו. "במקום פעם בחודש אנחנו בודקים פעם בשבוע באזור הדרום, והרחבנו את הבדיקות לאזורי אשדוד וקריית גת, בהם לא נבדק הנגיף עד כה. הנגיף התגלה בעיקר ברהט ובבאר שבע, בשאר היישובים בכמות פחותה".

הייג'ר אבו שארב, מנכ"לית עמותת "יסמין" (לבריאות המשפחה בנגב): "ב-33 הכפרים הלא מוכרים בנגב אין בכלל טיפת חלב. איך בודקים שם את הנגיף אם אין כלל מערכות ביוב?"

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום