סקר: שני שליש מהילדים עם עששת

(0)
לדרג

לרגל חודש בריאות הפה עולים נתונים מדאיגים: כשני שליש מהילדים עד כיתה א' סבלו מעששת, וכ-40 אחוז מהמבוגרים אינם מצחצחים שיניים פעמיים ביום כנדרש

מאת: מערכת zap doctors

מעל חצי מהילדים בישראל העולים לכיתה א' לקו בעששת, מדובר בממוצע גבוה יותר משמעותית מהיעד העולמי של ארגון ה-WHO. כבר בגילאי 5, אצל שני שליש (64.7%) מהילדים ישנן כמעט בממוצע שלוש שיניים (2.71) עם עששת שאינה מטופלת.

על פי נתוני הארגון הבריאות העולמי, יעדי "מדד העששת" של ילדי ישראל בגיל 12 אמנם הושגו ("רק" 1.7 שיניים עם עששת), אך יעד זה דומה יותר לילדים מדרום מזרח אסיה מאשר במדינות מערביות.

עששת ודלקות חניכיים הן מחלות כרוניות, הפעילות בכל רגע נתון, בלפחות 9 מתוך 10 ישראלים. בריאות הפה קשורה קשר ישיר לבריאות הכללית, ונמצא קשר בין מחלות חניכיים למחלות לב שונות, לסכרת וללידה מוקדמת.

סקר חדש, שנערך לרגל חודש בריאות הפה, ביוזמת "כללית סמייל" ו-ORAL B, מראה כי כ-40% מהאוכלוסייה אינם מצחצחים שיניים פעמיים ביום; מחצית הישראלים מגיעים לביקור אצל רופא השיניים רק בעקבות בעיה או כאב.

בקרב ילדים המצב אף חמור יותר: כ-61% מההורים מדווחים שילדם החל לצחצח שיניים לבד כבר מגיל שלוש, אף כי ההמלצה היא שעל ההורה לצחצח לילד את שיניו עד גיל 6, ולהמשיך להשגיח על הצחצוח עד גיל 8.

חודש בריאות הפה יוכרז בישראל, וילווה במסע הסברה להעלאת מודעות הציבור לחשיבות השמירה על בריאות הפה. הקמפיין, בעידוד משרד הבריאות, הינו יוזמה של רופאי שיניים מומחים ברפואת שיניים ציבורית ב"כללית סמייל" ומותג בריאות הפה ORAL B.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום