אריתראית ילדה בחדר רנטגן

(0)
לדרג

האישה שכרעה ללדת נשלחה לשיקוף ריאות כדי לשלול שחפת וילדה שם בלידת בזק. אמנסטי: בי"ח מפלה מבקשי מקלט. איכילוב: הנוהל מגן על היולדת ותינוקה

מאת: מערכת zap doctors

אתמול בערב (שני) הגיעה מבקשת מקלט מאריתריאה לבית החולים איכילוב בתל אביב, כשהיא כורעת ללדת. האישה נשלחה לשיקוף ריאות ברנטגן כחלק מנוהל שקיים בבית החולים ומטרתו לשלול שחפת ריאתית במבקשי מקלט ממדינות אפריקה.

היולדת, שזו לה לידתה הראשונה, לא החזיקה מעמד עד תום צילום הרנטגן, וכתוצאה מכך ילדה על שולחן השיקוף של מכונת הרנטגן.

מאמנסטי אינטרנשיונל ישראל נמסר כי היא רואה בחומרה את התנהלות בית החולים במקרה זה, המשקפת אפליה על בסיס אתני במקום הפעלתם של שיקולים רפואיים, תוך סיכון חיי אדם.

יונתן גר, מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל: "הבעיה מתחילה בחוסר הנגישות של מבקשי מקלט לשירותי בריאות נאותים, להם הם זכאים מתוקף אמנת הפליטים. מדיניות בתי החולים שמפרידה על בסיס מוצא אתני ולא על בסיס שיקולים רפואיים היא אינה רק פסולה, אלא גם מציבה את החולים בפני סכנות בריאותיות כפי שראינו אתמול בלילה".

מדוברות איכילוב נמסר כי יולדות ממדינות ספציפיות מאפריקה שהוגדרו על ידי ארגון הבריאות עולמי כארצות אנדמיות לשחפת, עוברות עם הגעתן לחדר המיון צילום רנטגן כדי לשלול שחפת ריאתית. הבדיקה לכן, מיועדת להגן על היולדת, למנוע הדבקה של התינוק מייד לאחר הלידה ולהגן על שאר היולדות, התינוקות והצוות הרפואי מהדבקות במחלה זו. מאז הופעל הנוהל אותרו ובודדו כך ארבע יולדות שהיו חולות בשחפת ראתית פעילה.

לגבי המקרה המדובר נמסר מאיכילוב כי היולדת שזו לה הלידה הראשונה, הגיעה למיון ולהערכת הצוות הרפואי הזמן המשוער שלה ללידה היה עוד כשלוש שעות. הלידה ארעה כ -15 דקות בלבד מהגעתה לרנטגן (בשפה המקצועית "לידה חטופה". פחות מ 1% מהלידות הינן לידות חטופות).

היולדת נשלחה לצילום בלווי של אחות מוסמכת ומיומנת צמודה, והלידה עברה בהצלחה כשלאם ולתינוק שלום.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום