נפתחה מרפאה ייעודית לנושא התעלפות

(0)
לדרג

במרכז הלב בשיבא נפתחה לאחרונה מרפאה ייעודית לבירור מהיר של התעלפויות. המרפאה מיועדת למאושפזים, לחולים המופנים מהקהילה ועוד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הלב בשיבא, במסגרת מרכז דוידאי להפרעות קצב, בהנהלת פרופ' מיכאל גליקסון, הוקמה לפני מספר חודשים מרפאה לבירור מהיר של התעלפות, בראשותו של ד"ר דוד בר-לב. המרפאה מיועדת למאושפזים, לחולים המשתחררים מאשפוז, וכן לחולים המופנים מהקהילה לבירור.

למרפאה גישה מהירה לכל שירותי מרכז הלב ובית החולים ולמומחים מתחומים אחרים במקרה הצורך, כך שניתן להגיע לאבחנה ולטיפול שעשוי לעתים להיות מציל חיים תוך זמן קצר יחסית.

התעלפות (איבוד הכרה חולף) היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לפנייה לטיפול רפואי. חלק ממקרי התעלפות מסמנים סיכון גבוה לאירועים מסכני חיים עד כדי דום לב בעתיד, ומאידך רבים מהמקרים הם חסרי משמעות ואין בהם כל סיכון. מצב זה יוצר ריבוי בירורים ארוכים ומיותרים, אך גם שחרור חולים בסיכון גבוה מבתי החולים ללא בירור מספק.
לאחרונה הוקמו ברחבי העולם מרפאות התעלפות המיועדות לבירור מהיר ויעיל של מקרי התעלפות, תוך ניצול מיטבי של משאבים וניסיון להגיע לאבחנה במהירות וללא בדיקות מיותרות.

יש לציין, שבמרכז להפרעות קצב פועלת מזה שנים מרפאה המשרתת את צה"ל לבירור מהיר של התעלפות בחיילים, אשר הצליחה מאוד בקיצור משמעותי של משך הבירור של חיילים מתעלפים. הצלחה זו מתורגמת עתה למרפאה החדשה המיועדת לאזרחים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום