ערמונית מוגדלת שפירה: טיפולים מהטבע

(0)
לדרג

הפרמיקסון, תרופה ממקור צמחי, הוכחה כיעילה בטיפול בערמונית מוגדלת שפירה. יתרונה הגדול: היעדר כמעט מוחלט של תופעות לוואי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות, יותר ויותר מטופלים ומטפלים מחליטים לנסות שיטות טיפול מתחום הרפואה המשלימה. למגמה הזאת משתייכים שלל ויטמינים ותוספי תזונה, המשמשים לטיפול בערמונית מוגדלת שפירה.

כמחצית מהגברים סביב גיל 50 סובלים מערמונית מוגדלת שפירה. ד"ר שלווה בנימין, אורולוג מנתח בכיר, מתאר את התופעה: "הגדלה שפירה של הערמונית, BPH, הינה בעיה רפואית נפוצה ובלתי נמנעת. החל מגיל 25, כחלק מתהליך ההתבגרות הטבעי של הגוף, מתחילה לגדול בלוטת הערמונית, בלוטה הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן אצל הגברים, היא מקיפה את צינור השתן ומפרישה את נוזל הזרע (הזרע עצמו נוצר באשכים).

הגידול השפיר יכול שלא להזיק ולא להפריע, אך עם הגעתה של הערמונית למימדים גדולים, מרבית הגברים ידווחו על שלל תסמינים הפוגעים בבריאותם ובאיכות חייהם. הגדלה שפירה של הערמונית עלולה לגרום, בין היתר, לצורך בלתי פוסק במתן שתן ולתחושה ששלפוחית השתן לא התרוקנה. לדיזוריה - כאבים בעת מתן השתן לנוקטוריה - הטלת שתן תכופה בשעות הלילה, לתכיפות ודחיפות למתן שתן, קושי להתאפק לזרם שתן חלש לחוסר שליטה על מתן שתן, ואף, במקרים חמורים, לאצירת שתן (חוסר יכולת לתת שתן).

חוסר היכולת לרוקן את שלפוחית השתן גורם לדלקת של הערמונית, לאבנים בשלפוחית השתן ובמצב חמור אף לאי ספיקה כלייתית. ברוב המקרים של אצירת שתן יש צורך בהתערבות רפואית מיידית החדרת קטטר לתוך שלפוחית השתן, על מנת להקל על הניקוז ובהמשך טיפול כירורגי".

תרופה ממקור צמחי

דר בנימין: קיימים היום בשוק מגוון רחב של תוספי מזון שונים ומשונים המתיימרים כביכול לטפל בערמונית מוגדלת שפירה, אך ישנו רק תכשיר אחד ממקור צמחי הנחשב לתכשיר רפואי וזהו ה'פרמיקסון'. זוהי למעשה תרופת מרשם ממקור צמחי ולא תוסף תזונה ולכן היא נבדלת באופן משמעותי מיתר המוצרים.

מהו בעצם ההבדל?

ד"ר בנימין: הפרמיקסון הינו תכשיר רפואי שנבדק ואושר לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית ועמד בדרישות מחמירות הנדרשות מתרופה ולא מתוסף תזונה. למרבה הצער, הדרישות מתוסף תזונה שונות לחלוטין מהדרישות מתרופה - משרד הבריאות רק מוודא שתוסף התזונה מיוצר בתנאי ייצור נאותים ושהוא אינו יכול לגרום לנזק בריאותי. כמו כן, לתוסף תזונה אין התוויה רפואית מאושרת (מרבית הציבור אינו מודע לכך). לעומת זאת תרופה חייבת להוכיח את יעילותה הרפואית בטיפול בהתוויה שלשמה אושרה".

"ברחבי העולם נעשו בשנים האחרונות מחקרים מקיפים שבדקו את יעילותם של תוספי התזונה לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. המחקרים מראים בצורה חד משמעית כי לפרמיקסון, הקיימת בשוק העולמי מזה 30 שנה, יעילות רבה יותר של 40%-70% בהשוואה לתוספי מזון אחרים באופן שמובהק מבחינה סטטיסטית. יעילותה ובטיחותה נבדקו והוכחו בעשרות מחקרים מדעיים".

החוקרים מניחים כי סוד ההצלחה של פרמיקסון טמון באופן המיצוי הייחודי ובהרכבה של התרופה דבר המבדיל אותה מתוספי תזונה. התרופה בעלת אחוזים גבוהים יותר של חומצות שומן בלתי רוויות, שהם המרכיבים הפעילים, והם אלו שמקנים לה את יעילותה. בנוסף לכך, בניגוד לתוספי תזונה אחרים אחוז חומצות השומן הבלתי רוויות בפרמיקסון נותר קבוע גם באצוות ייצור שונות.

הטיפול בפרמיקסון ניתן כטיפול בודד או בשילוב עם תרופות אחרות, והוא מסייע לרבים מהחולים הסובלים משלל תסמינים עקב גידול שפיר של בלוטת ערמונית. הוא כמעט ואינו גורם לתופעות לוואי, אינו מוביל לשינויים בלחץ הדם ואינו גורם לאינטרקציות עם תרופות אחרות.

הטיפולים השמרניים כוללים תכשירים תרופתיים מסוג חוסמי אלפא ומעכבי האנזים 5-אלפא רדוקטאז, שהוא אנזים בעל תפקיד מרכזי בתהליך גדילת הערמונית. חוסמי אלפא מרפים את השרירים סביב השופכה ומאפשרים מתן שתן בקלות רבה יותר. ברוב המקרים התכשירים מסייעים להפחתת התסמינים החסימתיים ואילו התכשירים שמעכבים את האנזים 5-אלפא רדוקטאז מקטינים את גודל הערמונית באמצעות עיכוב הורמונאלי. חסרונם של התכשירים הללו הם תופעות לוואי לא נעימות, כמו ירידה בלחץ הדם והתעלפויות בחוסמי אלפא, וירידה בחשק המיני ופגיעה בזקפה בעת שימוש במעכבי האנזים 5-אלפא רדוקטאז.

מומלץ להשתמש בפרמיקסון כבר בשלב ההתחלתי של המחלה, כאשר הערמונית המוגדלת עדיין לא הגיעה למימדים גדולים, שכן אז נדרש טיפול תרופתי מסיבי יותר ולעיתים אף ניתוח להסרת הערמונית.

בואו לדבר על זה בבפורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום