השמנה מסוכנת יותר לכבד מאלכוהול

(0)
לדרג

מתוצאות מחקר חדש שנערך בקרב יותר ממאה אלף נשים, עולה כי משקל עודף או השמנת יתר מסוכנים יותר מאלכוהול בכל הנוגע למחלות כבד

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-International Liver Congress, עולה כי בכל הנוגע לכבד, השמנת-יתר מסוכנת עוד יותר מצריכת אלכוהול.

החוקרים בחנו את ההשפעה של אינטראקציה בין מדד מסת גוף ובין צריכת אלכוהול על מחלות כבד בקרב נשים בגיל העמידה ונשים מבוגרות יותר. לשם כך, הם אספו נתונים אודות כ-107,000 נשים. באלו שסבלו מעודף משקל או השמנת-יתר, צריכת אלכוהול רבה הביאה לעלייה בסיכון האבסולוטי למחלות כבד.

במהלך המעקב תועדו 616 מקרים חדשים של מחלות כבד, כולל 110 מקרי תמותה (74 מהם עקב מחלות כבד). בנשים שצרכו 20 יחידות בשבוע או פחות, עודף משקל זוהה כגורם סיכון המקביל לצריכת למעלה מ-21 יחידות אלכוהול בשבוע. באלו ששתו אלכוהול בכמות רבה, הסיכון למחלות כבד עלה ללא תלות בנוכחות עודף משקל או השמנת-יתר.

החוקרים מדווחים כי שיעור האירועים היה גבוה יותר באלו שצרכו אלכוהול בכמות רבה וסבלו מעודף-משקל, בהשוואה לאלו ששתו אלכוהול בכמות רבה, אך ללא עודף-משקל. השכיחות הייתה גבוהה יותר גם באלו שסבלו מעודף-משקל אך לא שתו אלכוהול בכמות רבה. הסיכון היה גבוה עוד יותר באלו ששתו אלכוהול בכמות רבה וסבלו מהשמנת-יתר, הסיכון המשולב במקרה הנ"ל היה סופר-אדטיבי.

לאחר תקנון לגורמים אחרים מעבר לסיכון המטבולי, החוקרים זיהו עליה ביחס הסיכון, עדות לכך שמאפייני התסמונת המטבולית תרמו לסיכון הקשור עם משקל הגוף.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום