לב מלאכותי זמני הציל חיים

(0)
לדרג

סטודנט מחולון ניצל הודות לטיפול רפואי מורכב בבית החולים בילינסון, לאחר שהתמוטט מכישלון לבבי חמור. החיבור ללב מלאכותי זמני הציל את חייו

מאת: מערכת zap doctors

טובי משה, סטודנט בן 23 מחולון, ניצל על ידי טיפול רפואי מורכב של המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים בילינסון, לאחר שהתמוטט מכישלון לבבי חמור (פחות מ-10% תפוקה של הלב).

טובי התקבל לפני כשבועיים בבית החולים "וולפסון" לאחר שהתמוטט והוגדר במצב של "שוק עמוק" בו נשקפה סכנה מידית לחייו. בבית החולים הוא עבר ניתוח מורכב, חובר למכונת אקמו (לב וריאה מלאכותית), ולאחר מכן הועבר במבצע מורכב להשתלת לב מלאכותי בבילינסון.

שם עבר ניתוח מורכב, במהלכו נותק ממכונת האקמו וחובר ללב מלאכותי- זמני. לב מלאכותי זמני עדיף במקרים מסוימים מכיוון שכך ניתנת ללב הביולוגי הזדמנות להתאושש. בסוף השבוע האחרון, לאחר 16 ימים במהלכם נותק טובי מהלב המלאכותי באופן הדרגתי, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו של הלב עד לתפקוד מלא ועצמאי.

פרופ' יוסף רוזנמן, מנהל מכון הלב ב"וולפסון" ונשיא איגוד הקרדיולוגים בישראל, מספר: "החולה, צעיר שסבל ממחלה נדירה מאוד, הגיע במצב של סכנת חיים מיידית, והובהל לחדר הצנתורים במצב של שוק קשה. שם, אובחנה אצלו בעיה חריגה אשר חייבה את הצוות שלנו בהענקת טיפול תומך מיידי וכן בניתוח דחוף. הוא הועבר ניתוח מציל חיים במחלקה לניתוחי לב שלנו בוולפסון, וחובר למכונת לב-ריאה, מהלך אשר בלי ספק הציל את חייו".

ד"ר בנימין מדליון מנהל יחידת השתלות לב וריאות בבלינסון: "המקרה של טובי נדיר והטיפול בו יוצא דופן ומתרחש אחת לכמה שנים. לרוב, מקרים מסוג זה נגמרים במוות. לשמחתנו, בזכות שיתוף פעולה של הצוות הרפואי בוולפסון, טובי הועבר אלינו בזמן ויכולנו להציל את ליבו ואת חייו".

כעת טובי מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ במערך ניתוחי לב וחזה.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום