נשלל רשיון רופא עקב מרמה

(0)
לדרג

בית המשפט החליט להתלות את רשיונו של רופא לשלוש שנים, לאחר שייצר שיטה בה קיבל "מטופלים פיקטיביים", וכך גרף לכיסו סכום של 217,000 שקלים

מאת: מערכת zap doctors

השופט אמנון סטרשנוב החליט להתלות את רשיונו של רופא מצפון הארץ לשלוש שנים בגין עבירות מרמה. בהחלטה נכתב בין היתר כי הרופא טיפל 14 שנה במטופלי קופות חולים, והיתה לו גישה לתיקים רפואיים, והוא עבד לפי שיטה בה הוא יצר ביקור "פיקטיבי" של חולים, מה שזיכה אותו בשכר טירחה. כך הוא עבד במשך שלוש שנים, בהן לכאורה נבדקו אצלו כל שנה עד 90 מטופלים בדויים. כך הוא גרף לכיסו סכום של 217,000 שקלים.

"הנקבל רמס ברגל גסה את האמון שניתן בו ובעמיתיו למקצוע. הוא פגע הן באמון הציבור ברופאים, המהווה תנאי הכרחי ביחסי רופא ומטופל, והן באמון ברופאים שעליו מבוסס בהכרח המערך הארגוני-מקצועי של מערכת הבריאות", נכתב בהחלטה, "יחד עם זאת סבורני כי בשיקולי הענישה היה מקום לתת משקל רב יותר לנסיבות המקילות במקרה דנן" (עקב היות הרופא מפרנס יחיד ועוד).

בכל מקרה, בגין מעשיו הוגש נגדו כתב אישום על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הנאשם הודה באשמה. לפיכך, החליט בית המשפט להטיל עליו עונש של שישה חודשי מאסר בפועל, עבודות שירות בבית החולים בנהריה, וכן עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 100,000 שקלים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום