מסתמן: יותר חולים יקבלו קאנביס

(0)
לדרג

בדיון בוועדת הבריאות בכנסת הוחלט כי תקום ועדה שתוודא שכל חולה שזקוק לקאנביס יקבל אותו. מספר הרופאים המאשרים שימוש בחומר יוכפל

מאת: מערכת zap doctors

בתום דיון סוער בנושא הסדרת השימוש בקנאביס רפואי בישראל שקיימה היום (ב') ועדת הבריאות של הכנסת, הודיע יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) כי תוקם ועדת משנה מטעם ועדת הבריאות של הכנסת שתקיים דיונים אינטנסיביים מול משרד הבריאות על מנת ללמוד את הנושא לעומקו, ותקבל דיווחים שוטפים מהמשרד במטרה לפקח שכל חולה שזקוק לטיפול בקנאביס יקבל אותו.

יעקב כהן, אב לילד בן שבע וחצי עם סרטן במוח אמר בדיון כי קאנביס רפואי לא צריך להיות קו הטיפול האחרון בילדים אלא קו טיפול ראשון "הבן שלי סבל מהקאות בלתי פוסקות ותת משקל חמור בעקבות המחלה. אף רופא לא אמר לי שיש אופציה לטיפול בקנאביס רפואי, אבל אני מטופל בעצמי בקנאביס והגשתי בקשה עבור בני. מאז שהוא צורך את הקנאביס המצב השתפר פלאים. למה צריך להגיע למצבים כאלה? למה לא מציינים בפני הורי ילדים חולים את האפשרות הזאת? הוא יכול היה למות".

שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרדה פרופ' רוני גמזו בישרו כי 11 אלף המטופלים כיום בקנאביס בישראל ימשיכו לצרוך את החומר על פי הנהלים הקיימים כיום, גם אם מחלתם אינה נכללת בהתוויות החדשות שפרסם משרד הבריאות. פונים חדשים המבקשים לצרוך קנאביס רפואי ומחלתם אינה נכללת בהתוויות, יעברו הליך של בקשה חריגה ובקשתם תישקל. הודגש כי מדובר בהליך זמני, עד אשר יוסדר השימוש בקנאביס הרפואי על ידי משרד הבריאות.

השרה גרמן הוסיפה כי עד סוף השנה יתווספו 11 רופאים שיורשו לאשר שימוש בקנאביס רפואי לתשעת הרופאים שפועלים כיום. "מצד אחד נשמור על החוק ומצד שני נאפשר לכל מי שזקוק לטיפול לקבל אותו", אמרה.

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) סיפר כי "אני חי את מרבית חיי עם תרופות נרקוטיות ואני מבין משהו בכאב. בגלל שיש קומץ של אנשים שצורכים למרות שלא מגיע להם, כולנו הפכנו לחשודים בעיני משרד הבריאות. זה איום ונורא".

גם איש התקשורת אברי גלעד שנכח בדיון אמר כי "החולים לא באמת לא משתמשים, אלא המדינה אומרת להם: לכו תקנו מסוחרי סמים ותיעצרו על ידי המשטרה. אבא שלי היה חולה אלצהיימר, צרח יום ולילה וחווה מחדש את בוא הגסטפו לבית, ואז נתקלתי בחולי אלצהיימר שקיבלו קנאביס וחייכו".

צבי הנדל, יו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים הזהיר כי חשוב להקפיד שמדינת ישראל לא תהפוך למדינה הראשונה בעולם בשיעור המרשמים לקנאביס.

בואו לדבר על זה בפורום כאב בקרב חולי סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום