מה עושים לאחר הכשת נחש?

(0)
לדרג

עונת הנחשים החלה, וד"ר ג'לאל אשקר מהמרכז הרפואי הלל יפה מסביר מה צריך לעשות אם חלילה מוכשים על ידי נחש, ובעיקר מה אסור לעשות

מאת: מערכת zap doctors

המרכז הרפואי הלל יפה מדווח כי בחודש האחרון הגיעו ארבעה אנשים שטופלו לאחר שהוכשו על ידי נחשים. ד"ר ג'לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה, אומר כי מכיוון שמדובר בהכשות הראשונות שאחרי החורף, הן עלולות לסכן חיים בצורה משמעותית יותר.

התופעות האופייניות להכשה שהן נפיחות, כאבי הבטן, חום, לחץ דם וחוסר יציבות - מתפתחות מהר יותר, זאת כתוצאה של כמות ארס גדולה ומרוכזת יותר שנאגרה בחורף, כאשר הנחשים היו במחלותיהם ולא עשו בו שימוש.

אז מה אפשר לעשות אחרי שחלילה מוכשים על ידי נחש? ד"ר אשקר ממליץ קודם כל, עם זיהוי ההכשה, על האדם לשכב במצב מנוחה ולזוז מעט ככל הניתן. סימפטומים כגון בלבול, איבוד הכרה, הקאות ושלשולים או חום - הינם אינדיקציות לכך שאכן אירעה הכשה.

לאחר מכן יש לקבע את האיבר הנפגע. חשוב לדעת, אסור לשתות אלכוהול, אסור לחבר בין נקודות ההכשה ולמצוץ את הארס החוצה, ואסור למרוח חומרים שונים על מקום ההכשה. כמו כן, אין לשים חסם מקומי על מקום הפציעה בכדי להימנע מהלם עם פתיחתו בחדר המיון. לאחר מכן צריך לפנות את האדם מיידית לקבלת טיפול מתאים בבית החולים. אין צורך להביא את הנחש לחדר המיון.

עוד חשוב לזכור כי מרבית ההכשות הינן של נחש צפע, והטיפול הוא בהתאם. כמו כן, רצוי להבין שלא כל מי שהוכש על ידי נחש יהיה חייב לקבל את הנסיוב הנוגד, אלא אם הופיעו סימנים חריפים במיוחד, וכמובן על פי שיקול הרופא המטפל. מה עוד מומלץ? אם אתם עובדים בגינה או בשדה, פשוט תצטיידו בכפפות.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום