הנקה ממושכת עשויה למנוע ADHD

(0)
לדרג

מחקר חדש, בראשות צוות ישראלי שבדק כ-150 ילדים, מצא כי הנקה של שלושה חודשים ומעלה עשויה להגן מפני התפתחות הפרעת קשב וריכוז בגיל מאוחר יותר

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש, שפורסם בעיתון הרפואי Breastfeeding Medicine, מצא כי הנקה ממושכת של שלושה חודשים ומעלה, עשויה להגן מפני התפתחות הפרעת קשב וריכוז (ADHD) בשלב מאוחר יותר בתקופת הילדות.

קבוצת חוקרים ישראלית, בראשות ד"ר אביבה מימוני-בלוך, מנהלת המכון להתפתחות הילד והיחידה הנוירופדיאטרית-שיקומית בבית-החולים לוינשטיין וד"ר אנה קצ'בנסקיה ממחלקת ילודים בבילינסון - בדקה כ-150 ילדים בגילאי 12-6 שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז בביה"ח שניידר, לעומת שתי קבוצות ביקורת של ילדים באותם גילאים שאינם סובלים מההפרעה.

אחת הקבוצות כללה אחים לילדים עם ADHD, בעלי רקע גנטי וסביבת גידול דומים, שלא אובחנו כסובלים מההפרעה. האמהות השתתפו במחקר ונדרשו למלא שאלון מקיף שסיפק מידע על השכלתן, מצבן הפסיכו-סוציאלי, מצבן הרפואי וכלל נתונים על מהלך ההיריון והלידה.

מתוצאות המחקר עולה כי אחוז נמוך יותר מהילדים שאובחנו עם הפרעות קשב וריכוז ינקו בגילאי 3 חודשים ו- 6 חודשים, בהשוואה לשתי קבוצות הביקורת.

זהו המחקר הראשון שמערב קבוצת ביקורת שדומה גנטית וסביבתית (אחים של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז) ומוצא קשר בין הנקה בגיל הינקות למניעת התפתחות ADHD. החוקרים מציינים כי ידוע שהגורם הגנטי הינו מרכזי כגורם להפרעת קשב וריכוז, עם זאת, הממצאים הראו כי בקרב קבוצת ילדי ה-ADHD רק 43 אחוז ינקו בגיל 3 חודשים, לעומת 69 אחוז בקבוצת האחים הדומה גנטית ו- 73 אחוז בקבוצת הביקורת הנוספת.

המחקר אינו יכול לקבוע אם החשיפה המועטה להנקה בילדי ADHD היא שהשפיעה על הופעת הפרעת הקשב והריכוז, או שהפרעת הקשב והתנהגות הילוד הייתה הגורם לכך שהאמהות הניקו זמן קצר יותר.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום