מיצוק הזרוע: לא רק בספורט

(0)
לדרג

עור עודף בזרוע גורם לנו להרגיש שמנים ולא מטופחים. ניתוח למיצוק זרועות בשיטת גלי רדיו הוא דרך יעילה ולא מסובכת להפוך את הזרועות שלנו ליפות יותר. מדריך

מאת: מערכת zap doctors

"הקיץ הישראלי גורם לזרועות הידיים של כולנו לבלוט ולקבל תשומת לב מהסביבה", אומר ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. לכן ניתוח מיצוק הזרועות הפך לפופולרי מאוד בעשור האחרון, וגם אצלנו בישראל".

בכל גיל אנשים רבים, ובעיקר נשים, מתלוננים על מראה זרועות מתדלדל ולא חטוב ומתביישים במראה הידיים שלהם. תופעה רווחת זו נחשבת לאסתטית ולא לרפואית, ונובעת מהזדקנות טבעית של העור, וכן מנטייה גנטית לעור עודף ומקומט באזור זה.

"אין שום קשר בין ספורט ובין מראה הזרוע", מסביר ד"ר גלזינגר, "גם אנשים ספורטיביים מאוד עלולים לסבול מהבעיה. באזור הזרועות קשה יותר להיפטר מעודפי השומן מאשר במקומות אחרים, וגם אם מרזים - העור העודף לא נוטה להתמצק לבדו".

זרועות מוצקות? לא רק ספורט! (אילוסטרציה shutterstock)
זרועות מוצקות? לא רק ספורט! (אילוסטרציה shutterstock)

בעולם הפלסטיקה והטיפוח, הביקוש לניתוח הקטנת דלדול העור בזרועות עלה בצורה משמעותית במהלך השנים האחרונות, כך עולה מנתונים עדכניים של האיגוד לכירורגיה פלסטית. הסיבות לגידול הדרמטי נובעות הן מירידה חדה במשקל של אנשים שסובלים מהשמנת יתר ועברו ניתוח לקיצור קיבה או שאיבת שומן, והן מהזדקנות שכיחה של העור עקב נזקי הגיל והשמש.

"כיום בעולם המערבי, יש מודעות רבה וגוברת למראה בריא, צעיר וספורטיבי והניתוח הזה, בזכות הפשטות היחסית שלו, פשוט נותן מענה מצוין לבעיה", מספר ד"ר גלזינגר ועונה על שאלותינו בנושא:

מהו ניתוח למיצוק זרועות וכיצד הוא מתבצע?

ניתוח מיצוק הזרועות מתבצע בהרדמה מקומית כאשר גלי רדיו מועברים אל תוך רקמת השומן דרך חתך קטן מאד. החום שנוצר מגלי הרדיו ממיס את השומנים העודפים ופוגע בסיבי הקולגן - חלבון ממנו מורכבים רקמות הגוף. גלי החום גורמים לסיבי הקולגן הוותיקים להתכווץ ולהיעלם באופן חלקי. במקומם, הגוף מייצר סיבים חדשים, קטנים ומוצקים יותר. תהליך זה משפיע באופן ישיר על מבנה הזרוע ומעודד את מיצוק העור.

יש פתרונות לעור המתדלדל בזרועות (אילוסטרציה shutterstock)
יש פתרונות לעור המתדלדל בזרועות (אילוסטרציה shutterstock)

מהו היתרון הטמון בשימוש בגלי רדיו לעומת שיטות ניתוח אחרות?

בעבר טכניקות הניתוח היו פולשניות הרבה יותר, והיו מותירות צלקת בולטת לכל אורך הזרוע. כיום, בזכות טכניקת גלי הרדיו, השומן נמס בקלות, ובמקומו בתוך הרקמות העמוקות מיוצר קולגן חדש וחזק. למעשה, גם אם מדובר על הצרת היקף סנטימטרים בודדים בלבד, מדהים לראות כמה משתנה המראה של הזרוע כולה.

למי מתאים ניתוח למיצוק הזרועות בשיטת גלי הרדיו?
חשוב להבהיר שמראה הידיים לאחר הרזיה אמנם אינו בעיה רפואית, אבל הוא בהחלט בעיה שעלולה להשפיע על הדימוי והביטחון העצמי של גברים ונשים כאחד. מכאן שהמועמדים הטבעיים לניתוח הם גברים ונשים שחפצים בזרועות נאות ודקות יותר. בישראל מתבצעים בשנה מאות ניתוחים מסוג זה, אך לרוב לקהל יעד נשי. יחד עם זאת, אחוז ניכר מהאנשים שניגשים לניתוח מיצוק הזרועות הם כאלו שעברו ניתוחי הרזיה ושאיבות שומן משמעותיות, מה שגרם לעור עודף ומקומט באזורים שונים של גופם.

גם הצרה בסנטימטרים ספורים תשפר את המראה (אילוסטרציה shutterstock)
גם הצרה בסנטימטרים ספורים תשפר את המראה (אילוסטרציה shutterstock)

הבעיה העיקרית של אנשים שירדו במשקל היא העור העודף שמתדלדל בצורה לא טבעית ומוגזמת והניתוח פותר את הבעיה בזמן קצר. יש בו מינימום סיכונים, וגם ההחלמה ממנו אינה ארוכה במיוחד.

האם הניתוח למיצוק זרועות בגלי רדיו מלווה בצלקות או סיבוכים כל שהם?

לעומת חסרונות הניתוח הפלסטי להסרת עור, שמתבטאים בצלקות שגודלן תלוי בכמות העור העודף, הרי שהצלקת יכולה להיות קטנה ומוסתרת באזור בית השחי, או לאורך כל הזרוע מהמרפק ועד בית השחי. הטיפול בגלי רדיו מותיר צלקות מזעריות אשר אינן נראות. כמו כן קיים חסרון בעצם הכניסה לניתוח שאינו ניתוח חירום. לכל התערבות כירורגית יכולים להיות סיבוכים, אך בסך הכול מדובר בהליך פתיר. מניסיוני האישי, שביעות הרצון של הלקוחות שעברו את ניתוח מיצוק הזרועות הייתה למעלה מ-90 אחוזים, והיא המדד הכי טוב להצלחה.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום