אושר תקציב משרד הבריאות

(0)
לדרג

סוכם כי תקציב משרד הבריאות יגדל בשנים הקרובות במיליארד שקלים; בין היתר יוגדל תקציב קופות החולים ובוטלה העלאת השתתפויות עצמיות לציבור

מאת: מערכת zap doctors

לאחר דיונים רבים וממושכים בין משרדי הבריאות והאוצר, הושגה הסכמה על תקציבי מערכת הבריאות לשנים הקרובות. התקציב מביא להגדלת מקורות משמעותית בגובה של למעלה ממיליארד שקלים למערכת הבריאות הציבורית ולחיזוקה, תוך איזון אל מול הצורך המערכתי הכולל לסגירת הגרעון המבני במשק ולקיצוצים המתחייבים.

במסגרת ההסכם, ניתנו למערכת הבריאות תוספות תקציביות משמעותיות הן עבור תקציבי קופות החולים והן עבור תקציב משרד הבריאות. מאידך, נאלץ משרד הבריאות בעקבות דרישה תקיפה של משרד האוצר לקצץ במספר תחומים. בעוד שסך הקיצוץ במשרד עמד על סכום של כ-150 מיליון ¤.

הנושאים העיקריים אשר הוסכמו ונחתמו בין משרדי הבריאות והאוצר הינם:

1. הגדלת תקציבי קופות החולים בגין פיצוי דמוגרפי (100-140 מיליון שקלים בשנה) כמו גם שינוי מדד יוקר הבריאות בבסיס במטרה להתאים את המדד למבנה ההוצאות.

2. תוספת טכנולוגיות לסל שירותי הבריאות תוספת שירותים ריאלית לצד תוספת שירותים חדשים שנתית בגובה 300 מיליון שקלים לשנה לשנים 2014-2016.

3. מחיר יום אשפוז בבתי החולים - הושגה הסכמה היסטורית עם האוצר על דרך קידום המחירים במערך האשפוז הכללי במדינת ישראל על ידי מדדים חיצוניים בלבד.

4. ביטול העלאת השתתפויות עצמיות לציבור.

5. בשנים 2013-2018 יתוגבר תקציב הפיתוח של משרד הבריאות בכ-380 מיליון ¤. תקציב זה יסייע לשיפור רווחת המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטרים, לבניית מבני אשפוז פסיכיאטרים נוספים, לבינוי מיטות בבתי חולים כלליים ולנושאים נוספים.

6. תוספת של 185 מיטות פסיכיאטריות בשנים הקרובות, בהיקף כספי של 70 מיליון שקלים, בנוסף להסכמים קודמים בין משרדי הבריאות והאוצר.

7. אושרה תוספת מימון ל-50 סטודנטים לרפואה החל משנת 2014. תוספת זו תביא את מספר הסטודנטים לרפואה לשיא של כ-850 סטודנטים בשנה.

8. מבחני התמיכה לקופות החולים הוקצה סך של 40 מיליון ¤ בכל אחת מהשנים 2014-2016 לקופות החולים לצורך מבחני תמיכה לצמצום אשפוזים חוזרים ופיתוח תוכניות לקידום בריאות.

שרת הבריאות, ח"כ יעל גרמן: "בחודש וחצי בו אני נמצאת במשרד ברור לי כי יש לעשות הכל כדי לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, להשקיע באוכלוסיות המוחלשות ולצמצם פערים בתחום הבריאות. המקורות שנוספו למערכת הבריאות ובפרט לקופות החולים יסייעו בטיוב הטיפול והשירות באזרחים. אני מודעת למחסור הקיים במערכת ולאתגרים הרבים העומדים בפניה ומאמינה כי התקציב מבשר בשורה של פיתוח, צמיחה וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית".

לדברי יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן: "אין ספק שמערכת הרפואה הציבורית בישראל זקוקה לתקצוב גדול בהרבה המתאים לצרכי הרפואה המודרנית. פרטי התקציב שפורסמו הלילה מהווים בשורה חלקית בלבד. מחד, אנו מברכים על התוספת הכספית לקופות החולים, הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה וביטול העלאת דמי ההשתתפות העצמית. מנגד, אנו רואים שמה שהיד האחת נותנת, היד השנייה לוקחת: מסתמן שסל שירותי הבריאות לא יוגדל בשנת 2013 ותקציב משרד הבריאות יקוצץ בכל זאת ב-150 מליון ¤.

התוצאה המתקבלת היא שהתוכנית הכלכלית בתחום הבריאות ממש לא מספיקה. כפי שהזהרנו גם בעבר יש צורך להשקיע לא פחות מ 3 מיליארד ש"ח נוספים על מנת להתקרב למה שקובל במדינות מובילות ב OECD".

בואו לדבר על זה בפורום סל התרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום