רופאים יידרשו להוכיח ידע בעברית

(0)
לדרג

ועדת הבריאות אישרה תקנות לפיהן רופאים, קרימינולוגים וקלינאי תקשורת המבקשים רשיון עבודה, יצטרכו להוכיח ידע בסיסי בעברית. "טובת המטופל קודמת לכל"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) אישרה תקנות שהגיש משרד הבריאות, לפיהן על רופאים, קלינאי תקשורת וקרימינולוגים קליניים המבקשים רישיון או תעודת עיסוק במקצועם - להוכיח למשרד הבריאות כי הם בעלי ידע בסיסי בשפה העברית.

האמצעים להוכחת הידע בעברית הם לימודים לתואר אקדמי בישראל, עמידה בבחינה הממשלתית בעברית, עמידה בהצלחה בבחינות הבגרות בעברית, הצלחה בבחינות אולפן רלוונטיות, או הצלחה בבחינת "יעל" (בחינת מיון בעברית למי שנבחנים בבחינה הפסיכומטרית בשפה שאינה עברית).
יו"ר הוועדה, ח"כ כץ, אמר במהלך הדיונים כי העלייה לארץ ברוכה וכי הוא מודע לקשיי השפה שעולים חדשים בכלל ובמקצועות הבריאות בכלל נתקלים בהם, אולם "טובתו של המטופל קודמת לכל".

ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד) ציין כי כמעט ואיבד את בנו בשל טיפול רפואי שלווה בקשיים בשל אי הבנת השפה. "על הרופא לתקשר עם המטופל כדי להבין את תחושותיו וזה קריטי להצלחת הטיפול", אמר.

נציגי משרד הקליטה וארגוני העולים הביעו התנגדות לתקנות: "העולים ייפגעו ויכולתם להתפרנס ולהתאקלם תתעכב בשנה לפחות, בשל הצורך להקדיש את כל כולם ללימודי שפה. איך נוכל לעודד אותם לעלות לארץ, אם נמנע מהם עבודה?", תהתה ליזי מרטין מארגון נפש בנפש.

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום