מלנומה: יציבות בשיעור התחלואה

(0)
לדרג

לפי האגודה למלחמה בסרטן שיעורי התחלואה והתמותה ממלנומה בישראל יציבים. בנוסף, ייפתחו 300 תחנות בדיקה חינמיות לבדיקות עור ברחבי הארץ

מאת: מערכת zap doctors

ב-2010 אובחנו בישראל 1,370 חולים חדשים עם מלנומה ממאירה של העור. שיעורי התחלואה הגבוהים של מלנומה נצפו בילידי הארץ בני 55 שנים ומעלה. כך עולה מנתונים עדכניים שמציגה ד"ר ליטל קינן בוקר, רישום הסרטן הלאומי והמרכז הלאומי לבקרת מחלות של משרד-הבריאות, לקראת שבוע המודעות לעור.

חשוב לציין, כי בעוד בעולם מדווח על עלייה בשיעורי ההיארעות של מלנומה ממאירה של העור, בישראל הנתונים מצביעים על יציבות, למעט עלייה קלה בשנה האחרונה. על פי נתוני הסוכנות הלאומית לחקר הסרטן (IARC) לשנת 2008, ישראל ממוקמת במקום ה-18 בעולם בהיארעות מלנומה חודרנית של העור אחרי מדינות כמו אוסטרליה, סקנדינביה, מערב אירופה וארה"ב.

עוד עולה מהנתונים כי שיעורי התמותה מסרטן העור יציבים בכל הנוגע לגברים יהודים, ובנשים יהודיות נרשמה בעשור האחרון ירידה משמעותית בשיעור של 32 אחוז. בקרב הציבור הערבי, שיעורי התחלואה והתמותה במלנומה של העור נמוכים מאוד.

שיעורי ההישרדות היחסית ממלנומה של העור לחמש שנים בעלייה. בגברים השיעור עלה ל-85.8% ובנשים ל- 89.7%. בשנת 2010 נפטרו 207 אנשים בישראל ממלנומה של העור.

למעלה מ-300 תחנות לבדיקות עור בחינם ייפתחו במרפאות כל קופות החולים ברחבי הארץ, כך הודיעה האגודה למלחמה בסרטן, לרגל פתיחת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם. השבוע יתקיים בין ה-19.5 ועד ל-24.5. היוזמה היא שיתוף פעולה של האגודה עם קופות החולים, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הישראלי לרפואת עור.

כמו כן, בימים אלו מגבשת ועדה משותפת של האגודה למלחמה בסרטן, משרד הבריאות ורופאים מומחים בכירים, תקנות חדשות ומתקדמות בנושא מסנני קרינה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום